رئیس هیئت پزشکی استان فارس گفت: در راستای جلوگیری از مصرف مکمل‌های غذایی و کنترل دوپینگ از سوی فدارسیون ورزشی 27 مکمل غذایی مورد تایید قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس احمدرضا حسام اظهار داشت: بر اساس قانون کمیسیون ماده پنج سازمان ورزش و جوانان، کارکنان تمام باشگاه‌های ورزشی ملزم بهگذراندن دوره‌های آموزشی تغذیه شده‌اند.

وی ادامه داد: صدور پروانه، آموزش، بازرسی و آزمایش و کنترل دوپینگ در دستور کار ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌های ورزشی استان فارس قرار گرفته است.

رئیس هیئت پزشکی فارس تصریح کرد: این ستاد برای جلوگیری از هرگونه استفاده از داروهای نیروزا، تشکیل شده و خرید و فروش، تهیه و توزیع، نسخه‌نویسی و نگهداری مکمل‌های غذایی غیرمجاز در باشگاه‌ها جرم محسوب شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

حسام بیان کرد: در شش ماهه گذشته سال جاری 300 مورد بازدید از باشگاه‌های بدن‌سازی انجام گرفته و توضیحات لازم به مربیان و مدیران باشگاه‌ها ارائه شده است.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از استفاده داروهای غیرمجاز، از 425 مورد مکمل‌های غذایی در 15 کشور پیشرفته دنیا به صورت مشترک آزمایشات انجام گرفته که از این تعداد 20 درصد آلودگی مشاهده شده است/ع.


برچسب ها: مکمل ، غذایی ، مجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.