اگر فيلم ساز در ساخته اش درست و با فكر عمل كند مي تواند بر مخاطبي كه فيلمش را مي بيند اثر مثبتي داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از انجمن سينماي جوانان؛ سعيد سهيلي كارگردان سينما در خصوص جشنواره ملي نماز و نيايش و كاركردهاي برگزاري اين نوع از جشنواره ها گفت: جشنواره‌اي كه موضوع ارزشمند و متعالي مثل نماز و عبادت كردن را مورد رويكرد و توجه قرار مي دهد، مي تواند با هدف‌گذاري درست نقش مهم و اثر گذاري در ترويج اين فرهنگ به خصوص در بين جوانها داشته باشد .
سازنده "مردي از جنس بلور" با تاكيد بر اثرگذاري مديوم سينما در ارائه مفاهيم به مخاطبان افزود: سينما مانند شمشير دولبه است كه  هم مي تواند خوب باشد و هم بد عمل كند. اگر فيلم ساز در ساخته اش درست و با فكر عمل كند مي تواند بر مخاطبي كه فيلمش را مي بيند اثر مثبتي داشته باشد. اگر فيلم ساز نسبت به موضوعش شناخت و معرفتي نداشته باشد و در فيلمش به درستي از موضوع مورد نظر بهره برداري نكند ساخت فيلم نه تنها جنبه مثبتي ندارد بلكه جنبه منفي و زيان باري هم دارد. اين تاثيرات به خصوص در موضوع مهمي مثل نماز و نيايش بيشتر خودش را نشان مي دهد .
سازنده "سهراب" با مهم برشمردن نوع زاويه ديد فيلم ساز به سوژه‌اي مثل نيايش تصريح كرد : وظيفه فيلم ساز پرداخت هنرمندانه و درست به سوژه‌اش است و با پيگيري اين رويكرد فرهنگ نماز و نيايش مي تواند در بين آحاد جامه نهادينه شود .
گفتني است؛ پنجمين جشنواره ملي نماز و نيايش به روايت دوربين از 2 تا 5 بهمن ماه توسط انجمن سينماي جوانان ايران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم در قم برگزار مي شود./ص
برچسب ها: هنرمند ، فیلمساز ، سوژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار