کاهش نرخ ریال در برابر دلار سبب شد تا بسیاری از زایران عراقی مشهد مقدس توانایی پرداخت اسکان در هتل های پنج ستاره را در این شهر داشته باشد و تمایل آنان برای اسکان در این هتل ها افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، برابری نرخ هتل ها و مراکز اقامتی برای گردشگران داخلی و خارجی چند سال پیش انجام شد و بر اساس آن گردشگران خارجی معادل ارزی هزینه اقامت را به هتلداران پرداخت می کنند.

اکنون با افزایش قیمت دلار در برابر ریال موجب شده تا هزینه اقامت گردشگران خارجی در هتل های پنج ستاره به حدود 60 دلار کاهش یابد و به همین خاطر جامعه هتلداران کشور از مسوولان گردشگری درخواست کرده اند تا مجوز لازم را برای ارایه نرخ نامه بر پایه دلار برای این دسته از گردشگران صادر کند.

این وضعیت در شهرهای گردشگر پذیر زیارتی و بخصوص مشهد مقدس که شیعیان بسیاری از اقصی نقاط جهان برای زیارت بارگاه امام هشتم (ع) به این شهر سفر می کنند، به گونه دیگری نمود پیدا کرده است.

بسیاری از شیعیان عراق و بحرین که تا پیش از این تمکن مالی بالایی برای اقامت در هتل های لوکس و پرستاره مشهد را نداشتند و اغلب در هتل های دو یا سه ستاره اقامت می کردند، امروز این توان مالی را دارند که در هتل های پنج ستاره مشهد ساکن شوند.

در ادامه جمشید حمزه زاده مدیر یکی از مراکز اقامتی مشهد مقدس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: هتل های پنج ستاره مشهد اکنون به محل مراجعه بسیاری از زایران خارجی امام هشتم (ع) تبدیل شده و بیشتر این زایران ترجیح می دهند که با توجه به کاهش ارزش ریال در برابر دلار، در هتل هایی چون قصر طلایی، درویشی و پردیسان ساکن شوند.

وی این وضعیت را در نهایت به نفع گردشگری ایران دانست و افزود: در چنین شرایطی گردشگران خارجی با ظرفیت ها و داشته های بخش های اقامتی ایران آشنا می شوند و می توانند به مبلغ خوبی برای صنعت گردشگری ایران تبدیل شوند./ر

برچسب ها: تمایل ، اقامت ، هتل ، مشهد ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار