12 سال پیش قرار شد یکی از بزرگترین کاروانسرهای کشور یعنی کاروانسرای وکیل شهر کرمان مرمت و با تغییر کاربری تبدیل به هتلی زیبا شود اما سالها می گذرد و این وعده محقق نشده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، از میان کوچه پس کوچه های محله های قدیمی شهر کرمان که بگذریم به ساختمانی خشتی در دو طبقه می رسیم که اُبهت خاصی دارد و در چوبی بزرگ با نقش نگار های کاشی های لعابی آبی وزرد توی چشم می زند .

اینجا کاروانسرای وکیل کرمان است در کنار بازار قدیمی کرمان از میان دها کاروانسرای فراموش شده کرمان بخت با او یار شد تا مرمت شود تا سرانجامش مثل کاروانسرای هندوها ،چهارسوق و لحاف دوزها .... نشود اما از زمانی که این طرح اعلام شد سالها می گذرد و هنوز این کاروانسرا رنگ و لعاب ندارد .

کاروانسرای وکیل با ۱۲۰ حجره دردوطبقه یکی از بزرگترین کاروانسراهای کرمان به جا مانده از دوه قاچار است این کاروانسرا دارای سه درب ورودی ویک بادگیر و برج ساعت است .

طرح استحکام بخشی بنا پایان یافته

معاون میراث فرهنگی می گوید : هم اکنون کارهای استحکام بخشی بنا انجام شده و در آینده نزدیک نیز زیبا سازی و مرمت بنا آغاز می شود .

آقای موحدی علت کندی انجام مرمت را حضور شرکت های مختلف برای انجام این طرح عنوان کرد و افزود : هم اکنون یک شرکت از تهران این کار را انجام می دهد که طبق زمان بندی تا دو سال آینده تکمیل می شود .

وی تصریح کرد : میراث فرهنگی تنها کار نظارتی طرح را برعهده دارد .

درهای بسته و چشم های منتظر

در های این کاروانسرا سالها است که بسته است و هر رهگذری را به فکر می اندازد که بالاخره کی می توان داخل این میراث تاریخی را دید کاش به جای این 5 کارگر افغانی که مشغول کار هستند یک اکیپ 50نفره شبانه روز کار کنند تا جذب گردشگر در این شهر هزاران کاروانسرا بیشتر شود ./س

گزارش از : حمیده یزدی نژاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.