متوليان ساخت مسكن ويژه بايد همزمان با ساخت مسكن براي انشعاب برق واحدها اقدام كنند،اگر پس از ساخت مسكن درخواست دهند، بايد در نوبت واگذاري انشعاب قرار بگيرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، 20شهریور ماه سال جاري بود که  شرایط ثبت نام مسکن ویژه در تهران براي کساني  که شرايط خانه دار شدن را  در اطراف تهران دارا بودند، از سوي رسانه هاي داخلي اعلام شد. 

شرايطي چون واريز 20 ميليون تومان در هر سه ماه ،  نداشتن وام ، و شرايط ديگري از اين قبيل باعث شد خيلي از افراد از صاحبخانه شدن در تهران منصرف شوند.

پول ندارید ثبت‌نام نکنید


در اين کش و قوس ها بود که تقی رضایی مدیرکل  سابق مسکن و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: کسانی که شرایط اعلام شده را ندارند ، ثبت نام نکنند.

وی با تاکید بر اینکه استان تهران  ظرفيت مشخصي براي ساخت مسکن ويژه دارد ، افزود: زمین در تهران محدود است. کسانی که خواهان زندگی در تهران هستند می دانند هزینه زندگی در این شهر بالاست.

 چند وقتي بود خبري از مسكن ويژه شنيده نمي شد تا اينكه روز گذشته تقي رضايي كه سكان دار اسبق اداره كل مسكن وشهرسازي استان تهران بود ، اخباري جديدي از مسكن ويژه داد.

وي در اين خبر اعلام کرد: روزی که اینجانب به اداره کل مسکن و شهرسازی آمدم، وزیر راه و شهرسازی افتتاح ویژه مسکن مهر در تهران را از من خواستار شد.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش‌های بسزایی انجام شد، طوری که تا قبل از سال جاری 15 هزار و 200 واحد مسکونی در پاکدشت افتتاح شد و بلافاصله فاز بعدی در این شهرستان با 10 هزار و 200 واحد کلید خورد.

رضایی اضافه کرد: در فاز یک، اجرای ساخت مسکن ویژه در منطقه تهرانسر در زمینی به مساحت 50 هکتار آغاز شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی احداث 4 هزار واحد مسکن ویژه تهران‌سر، ادامه داد: در حال حاضر در منطقه تهرانسر پی‌سازی 2 هزار واحد آغاز شده و این درحالی است که تعداد متقاضیان هم‌اکنون 2 هزار نفر است.

رضایی با بیان اینکه در ابتدای حضور اینجانب در اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران، 23 هزار و 767 واحد نازک‌کاری شده بود، اظهار داشت: امروز این رقم به 52 هزار و 503 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر افزایش یافته است.

كمبود آب در منطقه تهرانسر 


حال که رضايي خبر از پي سازي 2 هزار واحد مسكن ويژه در تهرانسر داده  ، آيا کسي به فكر تامين آب و يا برق آن نيز هست؟

مدير عامل توزيع آب تهران در خصوص وضعيت آب منطقه تهرانسر گفته است : متولي ساخت مسكن ويژه بايد همزمان با ساخت مسكن براي انشعاب برق واحدها اقدام كنند،اگر پس از ساخت مسكن درخواست دهند بايد در نوبت واگذاري انشعاب قرار گيرند.

اين در حالي است كه در حال حاضر هيچ كدام از مسولان متولي به فكر تامين  وزير ساخت هاي مسكن ويژه نيستد .

براساس اين گزارش گزارشات حاكي از آن است كه منطقه تهرانسر در حال حاضر با كمبود آب مواجه است و آب اين منطقه كه در كوتاه مدت از چاه تامين مي شد اكنون  چند چاه تامين كننده آب آن خاموش شده و مردم با مشكل روبه رو شده اند.

حال بهتر نيست مسولان ابتدا مشكل آب اين منطقه را رفع و از هم اكنون به فكر تامين آب ويا برق مسكن ويژه باشند تا پس از اتمام ساخت بهانه اي براي تحويل ندادن واحدها نداشته باشند. /عب

برچسب ها: مسکن ، بازار ، کمبود ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار