تسهیلات مورد نیاز مناطق سیل زده این استان باید بدون فوت وقت توسط مسوولان دستگاههای اجرایی مرتبط پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان استاندار زنجان در جلسه بررسی مشكلات مناطق سیل زده استان زنجان با اشاره به این كه سهم تسهیلات كشاورزی این استان 63 میلیارد ریال است ،گفت مسوولان مربوطه باید تلاش كنند تا پایان امسال این اعتبار را جذب و در غیر این صورت این اعتبار در اختیار استانهای دیگر قرار داده می شود.

رئوفی نژاد افزود: 20 درصد این تسهیلات بصورت سرمایه در گردش بوده و با سود 13 درصد در همه بخشهای كشاورزی پرداخت می شود.

وی از استمهال تسهیلات كشاورزی استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: این وامها بر اساس جلسه هیأت وزیران به تصویب رسیده كه پس از تأیید سازمان جهاد كشاورزی از طریق بانكهای عامل استان به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

عضو شورای عالی اداری كشور ادامه داد: وامهای زیر 100 میلیون ریال بصورت یك ساله و وامهای بالای 100 میلیون ریال نیز بصورت اقساط پنج ساله و بدون جریمه پرداخت می شوند.

رئوفی نژاد تاکید کرد: خسارت دیدگان مناطق سیل زده استان زنجان می توانند برای جبران خسارتهای خود در بخشهای مختلف از قبیل كشاورزی، مسكن، راه، تأسیسات آب، برق و گاز از این تسهیلات و نیز تسهیلات طرح توسعه كشاورزی با سود هفت درصدی بهره مند شوند.

وی با تأكید بر احداث سیل بند برای حفاظت از روستاهای سیل زده و هدایت صحیح مسیر آنها به رودخانه اصلی، افزود: با احداث سیل بند و هدایت آنها در مسیر اصولی می توان از ایجاد خسارتهای مجدد در این روستاها جلوگیری كرد.

رئوفی نژادخاطر نشان کرد: مسوولان دستگاههای اجرایی و بانك های عامل استان زنجان در اسرع وقت باید نسبت به ارایه راهكارهای مطلوب و اعطای وام به خسارت دیدگان سیل سال جاری این استان اقدام كنند./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.