معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از توسعه و ساخت باغ زیتون در سطح 152 هکتار و انجام عملیات اصلاحی باغات زیتون در سطح 200 هکتار از باغات زیتون استان خبر داد.

ابطالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: در هفت ماهه امسال در بخش باغبانی، 44هزارو249 اصله نهال زیتون از ارقام توصیه شده خریداری و توزیع گردید.

او تصریح کرد : توسعه و ساخت باغ زیتون در سطح 152 هکتار از ارقام مانزیلا، کرونا یکی، میشن و آربکین و انجام عملیات اصلاحی باغات زیتون (هرس، تغذیه و پیوند) در سطح 200 هکتار از باغات زیتون استان، تهیه طرح 1000 هکتاری توسعه باغات در زمینهای شیب دار و مستعد استان برای امسال، مطالعات مرحله تفضیلی توسعه باغات در سطح 2000 هکتار از زمینهای شیب دار شهرستانهای ساری، نکا و بهشهر و مطالعات مرحله شناخت توسعه باغات در سطح 5000 هکتار از اراضی شیبدار شهرستانهای گلوگاه، نور، نوشهر، چالوس و تنکابن و رامسر از دیگر فعالیتهای بخش باغبانی این سازمان بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تهیه طرح اصلاح و احیاء باغ مرکبات (کاهش شکاف تولید) افزایش میزان تولید با استفاده از میزان افزایش عملکرد و تهیه طرح استمرار تولید توت فرنگی در مناطق بالا دست (میان بند و کوهستانی) و ... را از دیگر طرحها و فعالیتهای بخش باغبانی این سازمان در این مدت بیان کرد./س

برچسب ها: اصلاح ، باغات ، زیتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.