مجالس عروسی حضور زنان و دختران با ظاهری نامناسب بدون توجه به حضور سودجویان، عامل اصلی گسترش شوهای مبتذل خانوادگی است.

امان اله قرایی مقدم کارشناس جامعه شناسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مجالس عروسی‌، نامزدی، تولد و بسیاری از میهمانی های خانوادگی فضای مهیا و مناسبی برای سو استفاده بسیاری از افراد سودجو است.

وی ادامه داد: این افراد با پخش و تهیه ی تصاویر و فیلم های مبتذل از مجلس مختلف، سی دی هایی در قالب شوهای مبتذل با روابط نامربوط و نامشروع برای کسب و افزایش سرمایه ی خود سو استفاده می کنند.

قرایی مقدم تاکید کرد: افراد حاضر در چنین میهمانی هایی متوجه سو استفاده افراد سودجو از عکس و تصاویرشان برای تهیه ی شوهای مبتذل نمی شوند.

وی افزود: متأسفانه با گسترش این فرهنگ غلط در جامعه افراد سودجو و دلالان مفاسد اجتماعی با فروش این شوها در بازار سود بسیاری را بدست می آورند.

قرایی مقدم با اشاره به روش های گوناگون در ارتباط با این موضوع گفت: در بعضی از مواقع از این تصاویر و فیلم ها برای اخاذی از دختران و زنان سو استفاده می کنند.

وی افزود: آنها برای حفظ آبروی زندگیشان و کسب زندگی آرام، با پرداخت پول زیاد و بهای سنگین در دام افراد سودجو می افتند.

قرایی مقدم با تایید بر این موضوع گفت: مردان و پسران با مواجه جواب منفی دختران با تهیه و پخش عکس، تصاویر و فیلم هایی در سی دی، اینترنت و یا با بلوتوث برای انتقام در اختیار افراد سودجو و دلالان مفاسد اجتماعی قرار می دهند.

وی با اشاره به عواقب و اثرات مخرب وجود این شوها در جامعه گفت: پخش تصاویر و شوهای مبتذل در اینترنت و سطح جهان به دلیل اعتقاد مردم به مسائل دینی و فرهنگی برای حفظ ناموسشان، وجود جایگاه ویژه ی دختران در جامعه، تعصب و توجه نسبت به آنها با تخریب جایگاه دختران در جامعه، خانواده ها و جامعه نیز آسیب بسیار می بینند.

قرایی مقدم در خصوص عامل اصلی در ایجاد این آسیب ها گفت: حضور آزاد و رها دختران با پوشش و ظاهری نامناسب در معرض دید نامحرمان با بی توجهی به اعتقادهای مذهبی و عرف جامعه بدون توجه به سو استفاده افراد سودجو در میهمانی های خصوصی عامل گسترش تصاویر وشوهای مبتذل در جامعه است.

وی گفت: حضور زنان و دختران با ظاهر نامناسب در معرض دید نامحرمان و بیگانگان موجب ایجاد ضربه ی روحی، روانی، اقتصادی، اعتقادی و مذهبی بر جامعه می شود.

قرایی مقدم در ارتباط با آسیب های احتمالی بر خانواده و جامعه گفت: حضور دختران قربانی دلالان شوهای مبتذل در خانواده باعث آسیب پدر و مادر، برادران و خواهران اقوام و آشنایان، تخریب خانواده و جامعه می شود.

وی افزود: در حقیقت با گسترش این معضل بزرگ در جامعه بستری برای فحشا، فساد اجتماعی و ایجاد آسیب های اجتماعی دیگر مانند اعتیاد، دزدی و قتل فراهم می شود.

قرایی مقدم با اشاره به تاثیر این آسیب ها بر قشرهای مختلف جامعه گفت: در طبقات مرفه، قشر ثروتمند، مناطق بالاشهر به دلیل حضور بیشتر آنها با ظاهری نامناسب در مجالس مجلل بدون کنترل و نظارت اجتماعی، عدم اعتقاد به باورهای مذهبی با افزایش و امکان برگزاری این مجالس، مورد سو استفاده بیشتر از سوی دلالان مفاسد اجتماعی قرار می گیرند.

وی افزود: به دلیل وجود برخی از ممنوعیت ها برای حضور و کنترل پلیس در مجالس خصوصی و خانوادگی برای پیشگیری از بی نظمی در جامعه، افراد سودجو با توجه به جو حاکم با تهیه و توزیع شوهای مبتذل سو استفاده می کنند.

قرایی مقدم افزود: با تقویت باورهای مذهبی، تقویت حجاب و عفت مادران به عنوان الگوی مناسب برای فرزندانشان، حضور دختران با پوشش و ظاهری مناسب در جامعه، حفظ و تقویت جایگاه پدران در خانواده، کنترل دولت نسبت به برگزاری میهمانی ها در مکان های عمومی مانند تالارها با اجرای قانون و مقررات باید از ایجاد آسیب های احتمالی جلوگیری شود./ز

برچسب ها: مجالس ، مبتذل ، خانوادگی ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار