نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حضرت امام حسین (ع) با اقدام تاریخی خود در ماه محرم و خلق واقعه عاشورا، بهترین الگو برای رهبران آزادیخواه در جهان شد. نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: فلسفه و قیام عاشورا و پیام این واقعه تاریخی بهترین درس تاریخ به بشریت برای مقابله با ظلم و بی عدالتی است که معنای واقعی آزادیخواهی را به بشریت از نو آموخته است.

 به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج ،حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی کردستان به مناسبت ماه محرم افزود: امام حسین (ع) در قیام علیه ظلم و بی عدالتی با شجاعت و آزادگی بهترین درس آزادیخواهی را به آزاد اندیشان دنیا آموخت.
وی گفت: واقعه عاشورا نماد عینی آزاد یخواهی در جهان اسلام و بهترین درس برای عاشقان دین الهی و پیروان حقیقت گویی است.وی عنوان کرد: ثمرات و پیامدهای قیام عاشورای امام حسین (ع) علیه یزیدیان تنها برای مسلمانان نیست بلکه بسیاری از رهبران انقلاب های دنیا غیر از مسلمانان مانند گاندی در هند که به گفته خودش از ایشان برای نجات کشور خود الگو گرفته است.
وی موقعیت امروز ایران اسلامی در حمایت از مستضعفین و کشورهای مسلمان دنیا را برگرفته از تفکر عاشورایی خواند و اظهار داشت: عشق به امام حسین (ع) و تلاش برای ادامه راه ایشان همیشه دشمنان ایران اسلامی را به لرزه انداخته است./س
برچسب ها: قیام ، عاشورا ، آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.