در بيانيه تشکل‌هاي دانشجويي استان فارس در حمايت از پيروزي‌ مردم فلسطين در مقابله با رژيم اشغالگر صهيونيست آمده است: نقش راهبردی جمهوری اسلامی در به ثمر نشستن مجاهدت‌های مردم غزه چشمگیر بود.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بيانيه چهار تشکل دانشجويي دانشگاه‌هاي استان فارس در حمايت از پيروزي‌هاي مردم غزه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّمَا السَّبِيلُ عَلَى الَّذِينَ يَظْلِمُونَ النَّاسَ وَ يَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ»
(سوره مبارکه شوري،ایه 42 )  فقط راه سرزنش بر كساني است كه به مردم ستم مي‌كنند و در زمين به ناحق تجاوز مي‌كنند، براي ايشان عذاب دردناكي است

همزمان با ایام محرم الحرام سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، باری دیگر جهان اسلام شاهد وحشی گری‌های رژیم اشغال گر قدس بود. جنگ هشت روزه ای که با ترور یکی از فرماندهان حماس اغاز شد و با خواسته ذلیلانه رژیم پوشالی صهیونیستی مبنی بر آتش بس به پایان رسید.اصولا در عرف نظامی و دیپلماتیک دولت هر کشور که در یک سوی جنگ قرار دارد و تقاضای آتش بس کند، نشان از ضعف و زبونی آن دولت است.

آری مقاومت و مجاهدت ستودنی هشت روزه فلسطینیان در برابر آن همه جنگ‌های نابرابر نظامی و رسانه‌ای و به تبع آن تقاضای آتش بس از سوی رژیم اشغال‌گر، دو پیام اصلی را به دنبال داشت. نخست آنکه در این میان نقش اصلی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران در به ثمر نشستن مجاهدت های مردم غزه کاملا چشمگیر و عیان به نظر آمد و سپس آنکه سکوت مجامع بین المللی، پرده از چهره مدعیان دروغین حقوق بشر برداشت.

صهیونیست ها با تصور غلط مبنی بر اینکه به راحتی میتوانند محور مقاومت اسلامی را در هم بشکنند و حماس و جهاد اسلامی را به تسلیم وادارند و مردم غزه را نا امید کنند،با وحشی گری‌های متعدد حملات خود را بر منازل مسکونی غزه آغاز کردند، غافل از انکه غزه امروز به مراتب قوی تر از غزه بیست و دو روزه است و دیگر حاکمان زورگویی همچون مبارک وجود ندارد که از آنان حمایت کنند.لیکن پاسخ کوبنده جوانان فلسطینی،خط بطلانی بر محاسبات رژیم اشغال گر بود که همه سیاستمداران در اقصی نقاط عالم را شگف‌زده کرد.

 انجمن‌های اسلامی داشجویان ضمن تبریک به مردم غزه به جهت مقاومت قابل تقدیر آنان و اعلام برائت از سکوت مجامع بین المللی بویژه شورای امنیت در قبال به خاک و خون کشیده شدن دهها کودک و زن بی گناه فلسطینی،اعلام می‌دارد که جنگ هشت روزه نشان داد که هر روز رژیم اشغالگر قدس رو به زوال و نابودی می رود. اميدواريم زين پس مجامع به اصطلاح صلح طلب بين المللي دست از سياست هاي لجوجانه خود بردارند و حقیقت را فداي مصلحت های دنيوي خود نكنند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فسا، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز، دفتر تحکیم وحدت فارس

انتهاي پيام/
برچسب ها: بیانیه ، صهیونیست ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار