اذعان کارشناس سی ان ان :

رژيم صهيونيستی نتواسته حماس را تضعيف کند

کارشناس سیاسی در گفتگو با سی ان ان ، ادعای رژیم صهیونیستی درباره تضعیف حماس در طول حملات اخیر را رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان ، پیتر بینارت گفت: به نظر من اسراییل حق پاسخ دادن نظامی به حملات حماس را داشت. هرچند احتمال دارد در حملات نظامی و هوایی، اسراییل توانسته است بخشی از درد و اضطراب شهروندان جنوب اسراییل را کاسته باشد ولی راهکار و استراتژی صحیح اقدام سیاسی است .

این کارشناس سیاسی گفت: اسراییل میتواند با تقویت کردن موضع و جایگاه حزب فتح و محمود عباس بعنوان رقیب اصلی حماس ، موقعیت و توان حماس را تضعیف کند. جایگاه سیاسی محمود عباس در سال های اخیر بطرز نگران کننده ای تضعیف شده است.

 بینارت ادامه داد : مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل برای مذاکره با محمد عباس بر اساس مرزهای هزار و نهصد و شصت و هفت میلادی یکی از عوامل تضعیف شدن ابومازن محسوب می شود.

وی گفت: از نظر من آمریکا و متحدان اروپایی باید همزمان با تلاش محمود عباس برای برسمیت شناساندن فسلطین در هفته آینده در سازمان ملل متحد ، برای وادار کردن وی در جهت انجام مذکرات جدی با اسراییل بهره برداری کنند و جانب ابومازن را در سازمان ملل متحد بگیرند.

این کارشناس سیاسی گفت: از سرگیری و احیای مذاکرات صلح بر اساس مرزهای سال 1967 می تواند بار دیگر موقعیت محمود عباس را بعنوان رقیب اصلی حماس ، تقویت و مطرح کند.

وی افزود: جشن و پایکوبی و ادعای حماس مبنی بر پیروز خواندن خود نیز جنبه های گوناگونی دارد ولی به باور من مقاومت غیر نظامی برعلیه اشغالگری اسراییلی ها در کرانه باختری بمراتب بسیار موثرتر با هدف مشروعیت بخشیدن به درد و مصیبت هایی که فلسطینیان در برابر این اشغالگری متحمل شده اند ، بسیار موثرتر خواهد بود. « پیتر بینارت» ادامه داد از سوی دیگر حمایت های اخیر برخی از کشورهای عربی و استقرار دولت جدید مصر که به حماس بسیار نزدیکتر است ، این گروه فلسطینی را نسبت به گذشته از انزوا بیرون کشیده و تا حدودی تقویت نموده است.

وی ادامه داد: شاید از جنبه ای ، حماس نسبت به گذشته قوی تر شده باشد ولی مسیری که جنبش حماس برای کنار گذاشتن جنبش ملی فلسطین در پیش گرفته و سیاست خشونت و برسمیت نشناختن اسراییل که میتواند به ایجاد درگیر یهای خونین آتی منجرشود ، بسیار نگران کننده است.
برچسب ها: حماس ، اسرائیل ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار