واردات بی رویه بر ساختار تولید و اشتغال ضربه وارد می کند و علاوه بر آن نابودی محصولات کشاورزی و مهاجرت روستاییان را درپی دارد.

دکتر فرشید سیم بر، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران افزود: افزایش قیمت یا گرانی ها به دو عامل اساسی چون هزینه های تولید بستگی دارد.
وی تصریح کرد: در صورتی که از واردات بی رویه جلوگیری نشود و همچنین نرخ ارز همچنان در حال نوسان باشد، قیمت کالاها افزایش یافته و به دنبال آن ساختار تولید و اشتغال با چالش های زیادی مواجه می شوند.
وی افزود: با حمایت از کشاورزان می توانیم در تولید محصولات اساسی به خودکفایی برسیم و مجبور به واردات نشویم.
سیم بر تصریح کرد: بدلیل نبود امکانات لازم در روستاها و پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی و واردات محصول از خارج، بسیاری از افراد شغل خود را در روستا رها کرده و به شهرها مهاجرت می کنند و در بسیاری از موارد زمین های کشاورزی از بین می روند و یا به تولید محصول دیگری زیر کشت می رود.
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره بر خودکفایی در تولید محصولات اساسی، خاطرنشان کرد: با طراحی یک برنامه ریزی مدون از محصولات کشاورزی چون گندم، دانه های روغنی، ذرت که خوراک دام حیوانات است حمایت به عمل آیند تا از ورود این کالاهای ضروری و اساسی جلوگیری شود و در تأمین آنها خودکفا شويم.
سیم بر افزود: واردات با برنامه ریزی و حساب شده می تواند منجر به تنظیم بازار شود.
وی تأکید کرد: واردات بی رویه و حساب نشده ضربه سختی به ساخت تولید و اشتغال در سطح کشور و جامعه وارد می کند و مهاجرت روستاییان، حاشیه نشینی و از بین رفتن محصولات کشاورزی را درپی دارد./ک
برچسب ها: واردات ، صادرات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار