يک کارشناس حمل و نقل رفع مشکلات موجود در بخش زيرساخت ها در حوزه حمل و نقل را سبب کاهش هزينه هاي اضافي و همچنين بهره وري مطلوب در اين بخش دانست.

حجارزاده کارشناس حمل و نقل در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: امروزه به دليل جهاني شدن اقتصاد و تجارت جهاني کالاها نياز به خدمات حمل و نقل نيازي روزافزون و امري گريزناپذير است و کشورها به دليل واقع شدن در يک موقعيت جغرافيايي استراتژيک و دسترسي به آب هاي آزاد و دريايي مي تواند نقش بسيار فعالي در زنجيره تامين کالاهاي کشورهاي مختلف داشته باشد.

وي افزود: امکان بهره برداري از  خدمات صنعت کشتيراني در مسيرهاي دريايي و شبکه گسترده حمل و نقل زميني اعم از ريلي و جاده اي کشور امتيازي مکمل در بهره مندي از موقعيت جغرافيايي کشور در دستيابي به اهداف کلان توسعه اقتصادي است.

وي تصريح کرد: در مبحث زيرساخت عواملي که باعث کاهش بهره وري مي شوند ارتباط مستقيم بين هزينه هايي که با اين موضوع تعلق مي گيرد با خروجي عملکرد اين حوزه ها  دارند.
به طورکلي هزينه نگهداري جاده ها بيشتر از هزينه ساخت آنها مورد توجه است.

اين کارشناس حمل و نقل تاکيد کرد: با ارايه راهکارهاي مناسب بايد جاده هاي کشور را ساماندهي کرد به طور مثال از تردد کاميون هايي که داراي اضافه بار هستند بر روي سطح جاده ها که باعث خرابي مي شود توسط پليس راه بايد جلوگيري شود.

راهکار ديگر در اين زمينه بهره وري از جاده ها است به طوري که استفاده از تکنولوژي دنيا براي ساخت جاده بايد به کار گرفته شود.

وي گفت: در بخش ترانزيت کشور ما براي انجام فعاليت مطلوب و رسيدن به شکوفايي لازم در اين حوزه نيازمند حدود 4 هزار کيلومتر شبکه ريلي است.

امروزه تمام دنيا براين نتيجه رسيده اند که انرژي مصرفي در حوزه ريلي به مراتب خيلي پائين تر از حوزه جاده اي است و نهايتا منجر به کاهش تصادفات، ترافيک و کاهش خسارات وارده به جاده ها مي شود پس بايد تمرکز بيشتري براي زيرساخت هاي ريلي باشد که ترانزيت يکي از مهمترين بخش هاي شبکه ريلي کشور است./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار