نایب رئیس اول مجلس شوراس اسلامي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران در حال تبديل شدن به قدرت اقتصادي است گفت: دنیا که امروز شاهد شکوفایی و اقتدار و شکوه مسلمانان است قطعا رهبري حكيمانه مقام معظم رهبري دليل آن است .

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز پنج شنبه 2 آذر ماه با حضور در مراسم آگاه سازی سياسي فرماندهان، مسئولین و کارکنان ستاد آجا (ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران) به تشریح حرکت عاشورا و ادامه این روند پرداخت.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این که نباید هر جامعه و هر فردی امید به دریافت رحمت، هدایت،‌ نصرت و عنایت و الطاف خداوند  داشته باشد، گفت: هر جمع و جامعه‌ای مستحق دریافت الطاف الهی نبوده و باید علل و اسباب رسیدن به مقاصد الهی را فراهم آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: بدون تلاش و کار، فراهم آوردن چنین اسبابی بی‌نتیجه بوده  و این یک قاعده و سنت الهی است که هر معلولی علتی داشته و باید دنبال آن علت برویم.

وی با بیان این که تغییر و تحول در عالم ماده مستند به علل است و ما او را نمی‌شناسیم، گفت: باید این معلولات مورد شناخت قرار داده شده و علت آن شناسایی شود تا به شناخت خدا پی ببریم بنابراین در عالم دنیا کسانی باید امید به خدا داشته باشند که کار و تلاش کرده و در راستای جلب رضای خدا حرکت کنند.

نماینده مردم تهران در ادامه، ایمان را شرط اول دریافت الطاف الهی عنوان کرد و گفت: انسان تا زمانی که در قید حیات است جنگ بین نفس و عقل وجود داشته و هر چه عقل رشد کند نفس نیز رشد کرده و مقابله با آن سخت‌تر خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به رشد و اقتدار جهان اسلام توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دنیا که امروز شاهد شکوفایی و اقتدار و شکوه مسلمانان است قطعا رهبري حكيمانه مقام معظم رهبري دليل آن است .

وی هم چنین به مقابله مردم مسلمان غزه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی با استناد به همین اقتدار اشاره کرد و گفت: اگر ما به رژیم صهیونیستی را نگاه کنیم خواهیم دید که 45 سال پیش با امکانات، تجهیزات و قدرت کم در عرض 6 روز مصر، سوریه ، اردن و جنوب لبنان را مورد حمله قرار داد.

ابوترابی‌فرد افزود: در آن زمان رژیم صهیونیستی پایگاه هوایی مصر را در هم کوبید، بر روی کانال سوئز پل زد و از صحرای سینا عبور کرده و غرب اردن را گرفت و پس از آن آتش‌بس اعلام کرد.

نماینده تهران در ادامه گفت: ولی همین رژیم بر اثر اقتدار مسلمان از حمله خود عقب‌نشینی کرده و امروز باریکه غزه، رژیم صهیونیستی را وادار کرد تا کلینتون و بان‌کی‌مون را به مصر کشانده و از رئیس‌جمهور مصر خواهش کنند تا بین رژیم صهیونیستی و حماس آتش‌بس اعلام کند.

وی خاطر نشان کرد: رهبری مقتدرانه رهبر انقلاب اسلامی، بیداری و آگاهی ملت ایران و کار بزرگ ارتش و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس باعث اقتدار و عظمت مسلمانان شده است.

ابوترابی‌فرد با بیان این که عاشورا نیز در جهان فعلی تجلی یافته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران یک جهاد انقلابی را در آغاز انقلاب تجربه کرد که شهیدانی هم‌چون فلاحی، فکوری، صیاد شیرازی و .... خالق این جهاد بودند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: اگر دیروز صدام مفلوک با امید قطعی به پیروزی هزاران کیلومتر از خاک ما را مورد حمله قرار داد امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانانشان جرات تعرض به زمین، آسمان و دریای نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

وی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران با تلاش،‌ اقتدار، دانش ، تجربه، قدرت سیاسی و دفاعی در جهان مطرح است .

نایب رئیس مجلس با بیان این که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نیز نتوانست در مقابل حملات حماس مقابله کند گفت: از هزار و 200 موشکی که به سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد رژیم صهیونیستی فقط موفق شد 30 درصد آن‌ها را مهار کند و این یعنی شکست رژیم صهیونیستی حتمی است.

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود به تولد دیگر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی است و این قدرت نشات گرفته از تحریم‌هایی است که در عرض این چند سال اعمال شده است.

وی افزود: تحریم‌ها باعث آن شد که ما به سمت تولید، صرفه‌جویی و قطع هزینه‌های نفتی پیش برویم.

نماینده تهران با بیان این که اگر اراده کنیم بودجه بدون نفت خواهیم بست، گفت: امروز شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که ما به یک کشور مقتدر اقتصادی تبدیل شویم و باید اعلام کنم که تراز اقتصادی ایران به سرعت در حال تغییر است.
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، تحریم ، قدرت ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار