جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: نيروي بسيج تنها نيرويي است که مقامات آمريکايي از آن‌ها مي‌ترسند و هيچ تفکري به اندازه بسيج قدرت آگاهي بخشي و آزادي آفريني را ندارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سردار حسين سلامي در نشست سالانه بسيج دانشجويي که در دانشگاه اميرکبير برگزار شد، با اشاره به جايگاه علمي اين دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه اميرکبير يکي از کانون‌هاي معتبر ترويج علم و انديشه و مهد پرورش نخبگان علمي، فني کشور است.

وي در ادامه افزود: بدون ترديد بسيج مستضعفين، يک ابتکار و معجزه ذهني از سوي امام راحل بود. چنين ابتکاري نيازمند يک فضاي ذهني بسيار وسيع از انديشه است تا يک رهبر بزرگ در آغاز يک مسير، در سپهر انديشه و رژفاي تفکر خود، قدرت ايجاد يک ساختار را به منصه ظهور برساند که بعدها در نظام موازنه جهاني، نقش تعيين کننده ايفا کند.

سلامي ادامه داد: تحليل شکل‌گيري اين سازمان در انديشه امام(ره) ساده بود ولي قرار گرفتن زماني در ظهور اين انديشه بسيار سخت و پيچيده است که اين نشان‌دهنده ابتکار عمل حضرت امام است که چنين موجوديت مقدسي را از درون فضاي ذهن خود متبلور کرد و توسعه اين نهاد نيرومند توسط مقام معظم رهبري ادامه يافت.

وي گفت: خميرمايه بسيج که آميخته با زيباترين عناصر بشري از جمله ايمان، تحرک،‌ آگاهي، اراده، همت و شجاعت است تبديل به نهادي شد که تضمين‌کننده حفاظت از انقلاب در مقابل هر دشمني است.

جانشين فرمانده سپاه پاسداران تصريح کرد: پيدايش چنين نهاد منحصر به فردي در هيچ جاي دنيا سابقه نداشته و امکان تشکيل آن هم وجود ندارد، زيرا عناصري که در بسيج وجود دارد بسيار قوي است و هويت حقيقي خود را از عاشورا گرفته و بايد گفت عاشورا قله فضيلت‌ها است.

وي در ادامه به تشريح واقعه عاشورا پرداخت و افزود: عاشورا واقعه‌اي است که در طول زمان به حيات جديد مي‌رسد و از مرز جاودانگي عبور مي‌کند و قدرت نو کردن انديشه‌ها در هر زماني را دارد. بايد به اين مسئله اذعان داشت که بسيج در متن اين رويداد متولد شده و به نوعي امتداد واقعه عاشورا است و نسبت بسيج با عاشورا نسبت پيوستگي است.

سلامي اضافه کرد: علت اين که دشمنان هميشه در طول تاريخ در پي دانشمندان ايراني هستند به دليل حرکت جهادگونه بسيجيان است و آن‌ها به ادراکي از اين سازمان عظيم رسيده‌اند.

جانشين فرمانده سپاه پاسداران در ادامه تاکيد کرد: بسيج با عبرت‌گيري از واقعه عاشورا و با ورود به موقع در صحنه‌هاي مختلف، دشمن را ناکام ساخته و با جانفشاني‌هاي خود تمام وجدان‌هاي خفته را بيدار مي‌سازد.

سلامي با اشاره به عامل بدبختي برخي از امت‌ها در جهان بيان داشت: طمع، ترس و جهل از عوامل اساسي موجود در خاندان بني اميه بود و همين‌ها نشان‌دهنده عامل بدبختي در يک امت است.

وي در ادامه يادآور شد: زماني هويت ايراني در هويت غربي‌ها توصيف مي‌شد و ما بخشي از استراتژي سياست‌هاي دو گانه نيکسون بوديم؛ حتي در برهه‌اي از زمان در جنگ سرد، بخشي از نظام مبادله قوا در آن زمان بوديم و بايد تمام اجزا و عناصر هويتي ما در آن پنل و نقشه جامع جهاني آمريکا شناسايي و تعيين مي‌شد.

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: در زمان نه چندان دور ما براي کسب علم و دانش و پيشرفت‌هاي نظامي مجبور شديم نخبگان خود را به کشورهاي اروپايي و آمريکا صرفا براي کسب اطلاعات علمي اعزام کنيم و در آن زمان خود قادر به پيشرفت‌هاي علمي نبوديم. مدل ذهني ما کاملا برگرفته از يک الگوي غربي آمريکايي بود و به عنوان مثال در آرايش نيروهاي مسلح ،طراحي‌هاي ما به گونه اي بود که انگار يک ايالت منفصل از ايالات آمريکا بوديم.

سلامي در ادامه با بيان اين که ما زندگي دوره پيش ايراني(دوران طاغوت) را يک زندگي در گورستان مي‌دانيم، خاطر نشان کرد: در آن زمان ملتي بوديم که با آن همه شکوه و عظمت ظاهري، فاقد يک رهبر مومن و ژرف انديش بود؛ مسئله‌اي که امروز آمريکايي‌ها از آن رنج مي‌برند و به فقدان يک رهبر روحاني با روح کاريزما در ميان خود اذعان دارد.

وي تصريح کرد: وقوع انقلاب اسلامي، غرب و شرق را در بهت کامل قرار داد و در آن زمان معادله قدرت جهاني را به هم زد. اين انقلاب با دارا بودن الگويي جهاني، عالم را تحت تاثير خود قرار داده بود .

جانشين فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به وقوع جنگ تحميلي عراق عليه ايران يادآور شد: دفاع مقدس يک جنگ جهاني بود و دو ابرقدرت در حالي در کنار هم ايستاده بودند که ما با دست‌هاي خالي با تمام دنيا مي‌جنگيديم و اوج هنر بسيج در 8 سال جنگ تحميلي بود.

سلامي با اشاره به پيشرفت‌هاي علمي نظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: ما در حالي پله‌هاي ترقي را در عرصه‌هاي مختلف طي کرديم که در زماني تصور آن را هم نمي‌کرديم و به نوعي براي ما امري غيرممکن بود.

وي با اشاره به استقلال جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي جهاني بيان داشت: امروز غرب نه تنها نفت ما را مجاني نمي‌برد بلکه با پرداخت پول هم نمي‌توانند نفت ما را ببرند و امروز تنها کشوري که فرش قرمز زير پايشان پهن نمي‌کند ايران اسلامي است. با اين رويه اقتصاد اروپا و آمريکا در حال فلج شدن است و شاهديم که از هر 6 آمريکايي يک نفر گرسنه است، اين در حالي است که آمريکا بزرگترين چرخه اقتصادي را در دنيا دارد.

جانشين فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به شکست غرب و آمريکا در مقابل ايران گفت: در طول تاريخ، آن‌ها براي اولين بار شکست از ايران را تجربه کردند و شاهد بوديم که در تمام دنيا به دنبال ملت‌سازي بوده‌اند، در حالي که در خاورميانه و ايران اين طرحشان به شکست انجاميد و بايد اذعان داشت که داستان تسلط آن‌ها تمام شده و راه رفت و برگشت هم برايشان بسته است. آنها در شرايط کنوني شاهد غروب خود در جهان هستند.

سلامي با اشاره به جنگ‌هاي رژيم صهيونيستي عليه کشورهاي مسلمان و اعراب گفت: هر وقت اعراب با مدل ناسيوناليستي پيش مي‌رفتند قطعا جنگشان به شکست مي‌انجاميد اما بعد از وقوع انقلاب اسلامي ايران، صهيونيست‌ها به تدريج طعم تلخ شکست را چشيدند.

وي تصريح کرد: بعد از اشغال جنوب لبنان در سال‌هاي گذشته، نهال حزب‌الله کاشته و شروع به رشد کرد و با فعاليت‌هاي شجاعانه حزب‌الله در سال 2000 آن‌ها مجبور به فرار از لبنان شدند. اکنون شاهد هستيم که صهيونيست‌ها دچار يک خطا در محاسبه جنگي در منطقه هستند.

جانشين فرمانده سپاه پاسداران در ادامه افزود: به گمان صهيونيست‌ها، با محاصره غزه فلسطيني‌ها به سلاح دست پيدا نمي‌کنند و گنبد آهنين آن‌ها جلوي اصابت موشک‌هاي فلسطيني را خواهد گرفت، اما به محض شروع جنگ، ورق به گونه خيره کننده‌اي برگشت و حتي در اين چند روز شاهديم که تعداد مراجعين رواني صهيونيستي به بيمارستان‌ها بيشتر از زخمي‌ها است.

سلامي با اشاره به اينکه تل‌آويو براي اولين بار از سوي حماس زير آتش قرار گرفت، تصريح کرد: موشک‌هاي با برد 80 کيلومتري حماس در درون فلسطين ساخته شده بودند و با اين وجود شاهد کمک صهيونيست‌ها از تمام دنيا براي اعلام آتش‌بس بوده‌ايم و اين معادله کاملا به نفع فلسطينيان است. تراز قدرت به سمت حماس پيش رفت که اين اقتدار ايران و حماس را در سطح ديگري نشان مي‌دهد.

وي با تاکيد بر اين مسئله که صهيونيست‌ها جرائت حمله به جاي ديگري را نخواهند داشت، افزود: با رشادت‌هاي حماس در غزه، تفکر جنگ از ذهنيات رژيم صهيونيستي رخت خواهد بست و اين نشان‌دهنده اين است که تراز قدرت ما جهاني شده و با وجود رهبري فرزانه و ارزش‌هاي ژئوپولتيک خود توانسته‌ايم به اين امر مهم دست پيدا کنيم.

جانشين فرمانده کل سپاه با بيان اين که دعا کنيد که تحريم‌ها لغو نشود، ابراز داشت: ما با وجود تحريم رشد مي‌کنيم و اکنون در نقطه تعيين کننده‌اي قرار گرفته‌ايم و بايد اين مسئله را بدانيم که غرب هرگز خيرخواه ما نيست.

سلامي در پايان خطاب به جوانان دانشجوي بسيجي خاطرنشان کرد: ما در شرايط کنوني به پيشرفت‌هاي زيادي رسيده‌ايم و از تنها چيزي که بايد ترسيد خود ترس است. با اقتدار کامل بگوييد ما بسيجي هستيم؛ چون شما تنها کساني هستيد که آمريکايي‌ها از شما مي‌ترسند. هيچ تفکري به اندازه بسيج قدرت آزادي آفريني و آگاهي‌بخشي را ندارد و بسيج رمز جاودانگي ما است.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: بسیج ، آمریکا ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار