نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به رهبر معظم انقلاب، طرح اصلاح قانون انتخابات، آخرین جزئیات استخدام رسمی، حمایت ایران از جبهه مقاومت، برگزاری رزمایش نیروی دریایی، ملاقات هاشمی با مهدی و فائزه و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مهمترین عناوین خبری روز چهارشنبه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران مهمترین عناوین خبری امروز(چهارشنبه) به این شرح است:
 
 
بيانات رهبر معظم انقلاب را حكم حكومتي مي‌دانيم
علي مطهري با بيان اينكه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره متوقف‌کردن طرح سؤال از رئیس‌جمهور حکم حکومتی بود و ما تابع آن هستیم، گفت: ما دنبال سؤال بودیم اما چون رهبری دستور دادند، سؤال متوقف شود،‌ما طرح سؤال را منتفی می‌دانیم چرا که بیانات رهبر انقلاب اظهار نظر ساده‌ای نبود بلکه حکم حکومتی بود.


اطاعت از اوامر ولی امر مسلمین مایه افتخار نمایندگان مجلس است
علی لاریجانی در نامه‌ای به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: نظرات حکیمانه جنابعالی برای امت اسلامی راهگشا است.


نمايندگان بيانات اخير مقام معظم رهبري را به عنوان حکم ولايي قلمداد مي‌کنند
منادي سپيدان گفت: در پي بيانات رهبر معظم انقلاب، تمامي 77 نماينده متقاضي امضاهاي خود را پس گرفته و طرح سوال از رئيس‌جمهور عملا منتفي شد.


ابوترابی: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری محاسني دارد/ مغايرت بخش هايي از اين طرح با قانون اساسي
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، تصمیم‌گیری مجلس برای اصلاح قانون انتخابات را از سر عجله توصیف کرد و گفت: بخش‌هایی از این مصوبه با قانون اساسی مغایرت دارد.


آخرين جزئيات استخدام رسمي و تبديل وضعيت/ شرايط تبديل وضعيت نيروها
معاون راهبردی معاونت توسعه و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری گفت: تفویض اختیارات تمام نیروهای تبدیل وضعیت اعم از قراردادی‌ها، پیمانی‌ها، مشخص و تعیین شده است.


تاكيد بر احياي الگوي گذشته اصولگرايان در جلسه جامعه روحانيت/مذاكرات اوليه براي ديدار اعضاي جامعتين انجام‌شده‌است
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز گفت: يكي از مباحث مطرح شده در جلسه جامعه روحانيت، هماهنگي جامعه روحانیت مبارز با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات رياست جمهوري آينده بوده است که در آنجا بر ضرورت احیاء الگوی گذشته تاکید شد.


تشکيل کارگروه از سوي خاتمي خوب است اما بیراهه نرفتن مهمتر از آن است
مدير مسئول سابق روزنامه کارگزاران با بيان اينکه تشکيل کارگروه 7 نفره از سوي خاتمي خوب است اما بیراهه نرفتن مهمتر از آن است، درباره منظورش از "بيراهه" گفت: منظور اين است که راهي را نرویم که دشمنان نظام به خاطر نابودی نظام از ما حمایت کنند؛ عملکردمان به گونه‌ای نباشد که سفره سوءاستفاده معاندین نظام را پهن بکنیم.

 

برگزاري كنگره يازدهم حزب مردم سالاري در 5 بهمن‌
عضو شوراي مركزي حزب مردم سالاري از برگزاري كنگره يازدهم حزب مردم سالاري در 5 بهمن‌ماه خبر داد.


مرعشي فاقد صلاحيت براي اظهارنظر درباره اسلام است
عضو حزب موتلفه اسلامي گفت: صحبت‌ها و اظهارنظرهاي افرادي چون مرعشي که ادعاي حرکت در مسير خط امام(ره) را دارند درباره عدم وجود نظام فکري در اسلام بعيد است و ثابت مي‌کند که اين افراد از اسلام و آموزه‌هاي آن اطلاعي ندارند.


ارز تک نرخي با کنترل تقاضا ممکن مي‌شود
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اکنون در شرايطي هستيم که نمي‌توانيم عرضه ارز را با توجه به تقاضا افزايش دهيم، لذا بايد تقاضا را کنترل کنيم تا بتوانيم ارز را تک نرخي کنيم.


دانشگاه اسلامي در سايه اجراي رهنمودهاي مقام معظم رهبري محقق مي‌شود
نماینده ولی فقیه در مشهد مقدس راهکار رسيدن به يک دانشگاه ارزشي را عمل صريح به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب دانست.

 

ايران به هر نحو ممکن از جبهه مقاومت حمايت مي‌کند
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برخی اظهارنظرها مبني بر اینکه ایران به فلسطین سلاح می‌فرستد، گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که از مقاومت منطقه به اشکال مختلف حمايت می‌کند و طبیعتا غزه که هیچ سرپناهی ندارد مورد حمایت ما نیز خواهد بود.


فناوري ساخت موشک "فجر 5" را در اختيار حماس قرار داده‌ايم
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: ما سلاحي به غزه نفرستاده‌ايم، ولي با افتخار اعلام مي‌کنيم که فناوري ساخت موشک فجر 5 را در اختيار آن‌ها قرار داده‌ايم و هم اکنون هم تعداد زيادي از اين موشک‌ها ساخته شده و در اختيار آن‌ها قرار دارد.


برگزاري رزمایش گسترده نيروي دریایی در سواحل جنوب شرق کشور
فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاري رزمایش گسترده ولایت 91 در دي‌ماه سال جاري خبر داد و افزود: اين رزمايش در سواحل جنوب شرق کشور انجام مي‌شود.


ملاقات هاشمي رفسنجاني با "مهدي" و "فائزه" در زندان اوين
وكيل مهدي هاشمي گفت: هاشمي رفسجاني روز گذشته با دو فرزندش مهدي و فائزه در زندان اوين ملاقات كرد.


معاون برنامه‌ريزي و پارلماني سازمان بازرسي كل كشور منصوب شد
با حكم رئيس سازمان بازرسي كل كشور، حجت‌الاسلام موسي پور به سمت معاون برنامه ريزي و پارلماني اين سازمان منصوب شد.

آخرين وضعيت پرونده ميلياردر افسانه‌اي ايران/ آيا "م.ز" همچنان آزاد است
آخرين وضعيت پرونده "م.ز" ميلياردر افسانه‌اي ايران چگونه است، آيا وي همچنان با قيد وثيقه آزاد است يا براي بار ديگر دستگير و راهي اوين شده است و ... از جمله موضوعاتي كه در اين گزارش به آن پرداخته‌ايم.

 

نمايندگان طرح سوال از رئيس‌جمهور را ادامه ندهند/ وحشي‌گري شگفت‌آور رژيم صهيونيستي بايد وجدان دنياي اسلام را تكان دهد + صوت
جمعی از بسیجیان سراسر کشور صبح امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند.


زمين ارسباران اين روز‌ها از سوز دل عشاق حسيني به خود مي‌لرزد
پنج روزی است ارسباران حال و هوای دیگری دارد، زلزله از شرم سر به گریبان دارد و سرما دیگر نمی‌تواند دل گرم عشاق را غالب شود؛ از آسمان ارسباران این روزها علاوه بر برف، "اشک" هم می‌بارد، زمين ارسباران اين روز‌ها از لرزه دل‌هاي عشاق حسني به خود مي‌لرزد.

 انتهایی پیام/ 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار