فرمانده مرزباني خوزستان، از كشف 237 هزار ليتر سوخت قاچاق طي يك ماه گذشته در مرزهاي آبي اين استان، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس، سردار "حميد هداوند"، فرمانده مرزباني استان خوزستان، با اشاره به اينکه پديده قاچاق به‌دليل نشانه رفتن بنيان هاي‌ جامعه، جرم اقتصادي محسوب مي‌شود،گفت: در قانون جديد مبارزه با قاچاق، از اين جرم به‌عنوان يك جرم سازمان‌يافته و اقتصادي ياد شده كه مجازات‌هاي مخصوص به خود را دارد. 
وي ادامه داد: مرزباني استان خوزستان در سال گذشته با تشديد اقدامات كنترلي و آمادگي لازم براي انسداد مرز و مقابله با قاچاق سوخت، با ايجاد گشت‌هاي مستمر مرزي، در مرزهاي خشكي و دريايي خوزستان توانسته عملكرد بسيار خوبي از خود نشان دهد. 
فرمانده مرزباني خوزستان در ادامه به کشفيات مرزباني اين استان اشاره کرد و اظهار داشت: در سي روز گذشته با تلاش مرزبانان استان خوزستان، بيش از 237 هزار ليتر سوخت قاچاق در پايگاه هاي درياباني ماهشهر و آبادان كشف شده كه ارزش تقريبي آن بيش از 4 ميليارد و 600 ميليون ريال تخمين زده مي شود. 
وي تصريح كرد: از اين مقدار کشف شده حدود 140 هزار ليتر از پايگاه درياباني ماهشهر و 97 هزار ليتر نيز در پايگاه درياباني آبادان كشف شده است. 
فرمانده مرزباني خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه مقابله با پديده قاچاق، خاطرنشان كرد: در اين زمينه بيش از 35 نفر دستگير شده‌اند و اين افراد براي سير مراحل قانوني و رسيدگي به جرائم آنان در اختيار مراجع قضايي قرار گرفته‌اند. 
سردارهداوند، در پايان خاطر نشان كرد: مرزبانان استان خوزستان در راستاي تحقق شعار امسال با سعي و تلاش خود از خروج سرمايه‌هاي ملي كشور و ورود كالاهايي كه به اقتصاد مملكت ضربه وارد مي‌كنند در حد امكان جلوگيري مي‌ نمايند./ف
برچسب ها: کشف ، سوخت ، قاچاق ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار