مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان ‌شرقی گفت: تاکنون 14میلیارد ریال تسهیلات برای 93هزار واحد مسکن مهر در دست ساخت استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،علیزاده  در نشست اعضای شورای مسکن عجبشیر برای بررسی آخرین وضعیت مسکن مهر این شهرستان، گفت: هم اکنون 21هزار و 950 واحد مسکن مهر در نقاط مختلف استان آماده بهره‌برداری هستند.

وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی، بیش از 93هزار واحد مسکن مهر ساخته خواهد شد که 16هزار واحد آن تا سال 90 به بهره برداری رسیده و 50هزار واحد نیز در سال 91 به بهره برداری می رسد، حدود 27 هزار واحد دیگر نیز تا شهریور سال 92 مورد بهره برداری قرار می گیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان ‌شرقی اضافه کرد: به منظور احداث و بهره برداری حدود 609 واحد مسکن مهر عجبشیر، 130میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.

علیزاده، با اشاره به اینکه عملیات آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی و مخابرات به واحدهای مسکن مهر این شهرستان در دست اجراست، از اجرا شدن 80 درصد زیرساخت های این عملیات خبر داد.

وی گفت: ساخت مسکن مهر این شهرستان دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و تا پایان سال جاری 609 واحد آماده واگذاری به متقاضیان است.

فرماندار عجبشیر نیز گفت: 573 واحد مسکن مهر در این شهرستان به صورت تعاونی و 414 واحد به صورت گروهی احداث می شود.

علمی، با تاکید بر ضرورت اتمام زیرساخت های مسکن مهر شامل اجرای معابر، مسجد، مدرسه، بازارچه و فضای سبز و واگذاری انشعاب آب، برق، گاز و تلفن گفت: باید با ایجاد فضای سبز و زیباسازی محیط، جاذبه لازم به منظور اسکان متقاضیان در مسکن مهر فراهم شود.

وی، پیشرفت فیزیکی طرح مسکن مهر در عجبشیر را با توجه به شروع دیر هنگام مراحل ساخت آن، بسیار خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: با اجرای سیاست های دولت نهم و دهم مشکل کمبود مسکن بویژه در شهرهای کوچک مرتفع شده است.

فرماندار عجبشیر، عمل به تعهدها و وظایف دستگاه های مرتبط در بحث مسکن مهر را از نیازهای جدی برای اتمام این واحدها اعلام کرد و گفت: مسوولان باید بیشترین زمان خود را به این طرح اختصاص دهند تا شاهد اتمام زودتر آن باشیم. /س

برچسب ها: پرداخت ، تسهیلات ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.