اصفهان/

بازپرداخت تسهیلات ارزی به نرخ ارز مبادله باعث ورشکستگی واحدهای تولیدی می‌شود

رییس کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری اتاق اصفهان گفت:بازپرداخت اقساط تسهیلات ارزی دریافت شده توسط واحدهای تولیدی به نرخ ارز اتاق مبادله باعث ورزشکستگی آنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «مصطفی متین راد»در نخستین جلسه کارگروه ارزی اتاق اصفهان گفت:اتاق اصفهان با هدف یافتن راهکارهای عملی برای انتقال ارز جهت صادرات و واردات فعالان اقتصادی کارگروه ویژه تشکیل داده است.

وی اضافه کرد:بسیاری از فعالان اقتصادی برای خرید مواد اولیه و ماشین آلات حساب ارزی در بانک عامل افتتاح کردند و بخشی از مبلغ خرید ارز را نیز پرداختند ولی بانک مرکزی ارز را به نرخ مرجع در اختیار بانکها قرار نمی‌دهد و بانکها نیز از مشتریان خود خواستار دریافت وجه با نرخ ارز مبادله‌ای شدند.

وی تصریح کرد:امکان پرداخت وجه برای نرخ ارز مبادله‌ایی برای واحدهای تولیدی وجود ندارد زیرا ورشکستگی آنان را رقم خواهد زد.

«محسن محمدباقری»رییس کارگروه ارزی اتاق اصفهان هدف از تشکیل این کارگروه را کمک به فعالان اقتصادی در راستای مسایل و مشکلات ارزی ذکر کرد و گفت: متاسفانه به دلیل آیین نامه‌های جدید در رابطه با نرخ ارز،واحدهای تولیدی با سردرگمی مواجه شدند و این کارگروه تلاش می‌کند که در این شرایط راهکارهایی را به آنان ارایه دهد.

مشاور بانکی اتاق اصفهان افزود:مشخص شدن نوع ارز مورد استفاده بانک‌های عامل و کارگزاری‌هایی که با آنها فعالیت می‌کنند،باعث حل بخشی از مشکلات صادرکنندگان و واردکنندگان در موضوع انتقال ارز می‌شود./س

برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.