شرکت رسانه ای "نیوز کورپوریشن" که در سال 2005 عکس هایی از صدام حسین رئیس جمهور پیشین عراق با "لباس زیر" منتشر کرده بود ، به پرداخت پول به یک سرباز آمریکایی برای به دست آوردن این عکس ها متهم شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ايلاف؛ روزنامه "سان" و "نیویورک پست" وابسته به شرکت رسانه ای "نیوز کورپوریشن" در سال 2005 عکس‌هایی از صدام منتشر کردند که رئیس جمهور سابق عراق را با لباس زیر نشان می داد. روزنامه ديلي تلگراف با بيان اينکه روزنامه سان از طريق يکي از عکاسان خود توانسته تصاوير برهنه و مستهجن صدام حسين را در ايالت کاليفرنيا آمريکا از اين سرباز خريداري کند، مالک اصلي اين تصاوير را روزنامه نيويورک پست متعلق به روپرت مرداک دانست.

به گزارش خبرگزاری فاکس نیوز سخنگوی نیروهای خارجی مستقر در عراق گفته است که این تصاویر احتمالا در زمانی که صدام در سال 2004 در اختیار این نیروهای بود ، گرفته شده است.

به گفته سایت آمریکایی" دیلی بست " هزينه اين اقدام در آمریکا از سوی شرکت "نیوز کورپوریشن" پرداخت شده است.

 بر اساس اين گزارش حتي جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا هم پس از انتشار این تصاویر بسیار ناراحت شد و درخواست کرد که درباره این اقدام تحقیق شود. اما این تحقیق به هیچ نتیجه ای نرسید اما سردبیر روزنامه "سان" در آن زمان به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفته بود که "این روزنامه برای دست یابی به این تصاویر تنها 500 پوند (900 دلار) پرداخت کرد است."

این در حالی است که سایت آ " دیلی بست" به نقل از منابع خود گفته است که مبلغ بزرگی برای دست یابی به این تصاویر به سرباز آمریکایی پرداخت شده است.

گفتنی است که پرداخت هرگونه پول برای دریافت اطلاعات در انگليس و آمریکا جرم به شمار می رود و مجازات قانونی دارد.

موسسه رسانه اي نيوزکورپورشين به دليل فروش تصاوير برهنه و مستهجن صدام حسين به روزنامه هاي سان انگليس و نيويورک پست آمريکا، در يک روز به موجب قانون مطبوعات آمريکا تحت بازجويي قرار مي گيرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
sadar
۱۴:۴۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۱
خيلي شرم آور است
آخرین اخبار