در ادامه بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان در پاریس فرانسه فردا (پنجشنبه دوم آذر) 2 نماینده سبک وزن و نمایندگان کاتای تیمی کاراته کشورمان به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، براساس قرعه کشی انجام شده در مسابقات قهرمانی 2012 جهان که با حضور 1435 کاراته کا از 113 کشور در سالن برسی پاریس آغاز می شود، فردا امیر مهدی زاده در گروه دوم وزن منهای 60 کیلوگرم باید با حریفان آسیایی خود مبارزاتش را آغاز کند. مهدی زاده در اولین پیکار با موخسیموف از ازبکستان دیدار می کند که در صورت پیروزی باید به مصاف لاکان تان از مالزی برود. در گروه مهدی زاده میشل لوئیجی ایتالیایی، جان لوپز فرانسوی و اسدیلوف قزاقستانی حضور دارند.

لوئیجی دارنده مدال نقره جهان سال 2010، طلای اروپا 2010 و 2012 و جان لوپز دارنده نقره اروپا است که یک بار در مسابقات کاراته وان اتریش با مهدی زاده بازی کرده و 4 بر صفر نتیجه را واگذار نموده است.

اسدیلوف نیز مدال نقره جهان در سال 2008 و طلای بازیهای آسیایی گوانگجو را در کارنامه دارد، او 3 بار با مهدی زاده مبارزه کرده که حاصل آن دو پیروزی برای اسدیلف و یک برد برای مهدی زاده بوده است. در این وزن 59 کاراته کا حضور دارند که در 2 گروه مبارزات خود را پی گیری خواهند کرد.

در وزن منهای 67 کیلوگرم که با 83 کاراته کا به همراه وزن منهای 75 کیلوگرم شلوغ ترین اوزان مسابقات کاراته قهرمانی جهان در پاریس فرانسه بحساب می آید، سعید احمدی نماینده کشورمان با قرعه نسبتاً خوبی روبرو شده است. او مبارزه خود را در گروه دوم با پیکار مقابل رایان پان از سری لانکا آغاز می کند. او در صورت پیروزی با لبدز از بلاروس مبارزه خواهد کرد. اسلواکی، بوسنی هرزگوین، مراکش، آرژانتین، هنگ کنگ، آلمان و آذربایجان کشورهایی هستند که در گروه احمدی قرار دارند.

در کاتای تیمی مردان که 26 تیم برای شرکت در بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان نام نویسی کرده اند، تیم ایران در اولین مبارزه با کره جنوبی دیدار می کند و در گام دوم هم باید رودروی مصر قرار بگیرد، تیمی که در سال 2006 بر سکوی سوم جهان قرار گرفت.
تیم ایران در صورت پیروزی در سومین گام با یکی از حریفان ایتالیایی(قهرمان 3 دوره جهان)، آلمان و اتریش مبارزه خواهد کرد.

بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان از امروز ( اول آذر) بمدت پنج روز در سالن برسی پاریس فرانسه برگزار می شود و تیم ملی کاراته با ترکیب در بخش مردان در این رقابتها حضور دارد.

گفتنی است در دوره قبلی این مسابقات که در سال 2010 در بلگراد صربستان برگزار شد، تیم ملی کاراته کشورمان با مدال نقره حامد زیکساری در جایگاه شانزدهم جهان قرار گرفت./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار