نماینده مردم قوچان در مجلس گفت: براساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی شرایط نامزد ریاست جمهوری به شکل عام آمده که قانونگذار شرایط نامزد ریاست جمهوری را قانون عادی دانسته که اگر به صورت ویژه به آن توجه شود با این اصل قانون اساسی مغایرت دارد.

 به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، هادی شوشتری در نشست علنی امروز (چهارشنبه یکم آذر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در اخطار قانون اساسی، گفت: براساس ماده ۷ اصلاحیه طرح قانون انتخابات ریاست جمهوری، تشخیص رجل مذهبی و سیاسی و همین‌طور احراز شرایط مدیر و مدبر بودن با اصل ۹۹ قانون اساسی مغایرت داشته که باید اصلاح شود.

وي در ادامه افزود: براساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی شرایط نامزد ریاست جمهوری به شکل عام آمده که قانونگذار شرایط نامزد ریاست جمهوری را قانون عادی دانسته که اگر به صورت ویژه به آن توجه شود با این اصل قانون اساسی مغایرت دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم، تاکید کرد: براساس اصل ۱۱۶ قانون اساسی نحوه برگزاری انتخابات و قوانین عادی ارجاع شده و فقط مختص ریاست جمهوری نیست.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار شوشتری، گفت: ممکن است برخی از شرایطی که در اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده در تفسیر شروط مدیر و مدبر بودن نامزدها در جزء آن به تحصیلات و دارا بودن مدرک فوق‌لیسانس ایراداتی وارد باشد که اگر شورای نگهبان به آن ایراد گرفت باید آن را برطرف کرد، ولی اگر برای نمایندگان مجلس دارا بودن مدرک فوق‌لیسانس را در قانون لحاظ کرده‌ایم برای رئیس جمهور نیز باید چنین باشد که این مسئله عقلایی و منطقی است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، قانون ، اساسی ، عام ، نامزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار