نماينده مردم دشتستان در مجلس اصلاح موادي از قانون انتخابات رياست جمهوري را مغاير با اصل 57 و 60 قانون اساسي خواند و گفت: بخشي از اين اصلاحيه با اصل تفكيك قوا مغايرت دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، سيد مهدي موسوي‌نژاد نماينده مردم دشتستان در نشست علني امروز مجلس و در جريان بررسي طرح اصلاح موادي از قانون انتخابات رياست جمهوري طي تذکري به اصل 57 و 60 قانون اساسي اشاره کرد و گفت: اصل 57 قانون اساسي اظهار دارد که قواي حاکم بر جمهوري اسلامي عبارتند از قوه مقننه، مجريه و قضاييه که اين سه قوا زير نظر ولايت رهبري قرار دارند و مستقل از يكديگرند.

وي در ادامه با اشاره به اصل 60 قانون اساسي نيز اظهار داشت: کليه اعمال قوه مجريه به جز موادي که مستقيما  بر عهده رهبري گذاشته شده، بر عهده رئيس جمهور و وزرا است لذا اين طرح که به عنوان اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري مطرح شده تداخل در قوا را ايجاد مي‌کند.

وي در ادامه با بيان اينکه انتخابات بر عهده دستگاه اجرايي است، گفت: ورود مجموعه دستگاه قضايي و ساير دستگاهها در مقوله انتخابات قطعا به نفع كشور نخواهد بود.

موسوي نژاد تصريح كرد: دستگاه قضايي يك دستگاه بي‌طرف است كه اگر كسي از قوه مجريه از جمله در امر انتخابات شكايتي داشته باشد بهاين دستگاه رجوع مي‌كند لذا وارد كردن دستگاه قضايي به عنوان يك مجموعه اجرايي تداخل در قواست.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قانون ، انتخابات ، اصلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار