يک کارشناس سياست خارجي گفت: تنها راه برون رفت سوريه از بحران، راهکار سوري-سوري از طريق گفتگو بوده، چراکه با اعمال و تشديد خشونت در اين کشور دموکراسي، ثبات و آرامش ايجاد نخواهد شد.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاري نشست گفتگوي ملي سوريه در تهران گفت: برگزاري اين اجلاس در کشورمان نشان داد که جمهوري اسلامي ايران نقش مهمي در تحولات منطقه، ايجاد صلح و ثبات در خاورميانه و همچنين کشورهاي همسايه را دارد.

 وي در ادامه با اشاره به تفاوت اجلاس تهران با نشست‌هاي ديگر بويژه دوحه افزود: اين اجلاس بر خلاف نشست دوحه از نقاط مثبت و سازنده‌اي برخوردار بود، چراکه در دوحه مخالفان دولت بشار اسد بدنبال خشونت و سرنگوني حکومت بودند.

هاني‌زاده با اشاره به ارسال سلاح به تروريست‌ها در سوريه  از طريق کشورهاي مرتجع عرب تصريح کرد: با قطع ارسال تجهيزات نظامي  به تروريست‌ها از طريق برخي کشورهاي عربي مي‌توان به آينده اين نشست و پايان خونريزي‌ها و خشونت‌ها در سوريه اميدوار بود.  

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: تنها راه برون رفت سوريه از بحران راهکار سوري-سوري از طريق گفتگو بوده، چراکه با اعمال و تشديد خشونت در اين کشور دموکراسي،ثبات و آرامش ايجاد نخواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گفتگو ، ایران ، سوریه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار