کاهش بي سابقه ذخاير نفتي آمريکا و اظهارات رييس بانک مرکزي آمريکا در خصوص نويد بخش بودن وضعيت اقتصادي آمريکا در صورت گذر از " پرتگاه مالي "، امروز چهارشنبه به افزايش بهاي نفت در بازارهاي آسيا منجر شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين براي تحويل در ماه ژانويه بامداد امروز چهارشنبه در بازارهاي آسيا با پنجاه و دو سنت افزايش به هشتاد و هفت دلار و بيست و هفت سنت رسيد.
بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژانويه نيز با شصت و دو سنت افزايش در مقابل صد  ده دلار و چهل و پنج سنت مبادله شد.
ويکتور شوم ، تحليلگر موسسه مشورتي پوروين و گرتز Purvin and Gertz در سنگاپور مهمترين دليل افزايش بهاي نفت را گزارش موسسه نفت آمريکا مي داند که از کاهش ذخاير نفت خام آمريکا خبر داده است که به معناي افزايش تقاضا براي نفت خواهد بود.
بنا به گزارش موسسه نفت آمريکا ذخاير نفت خام اين کشور که بزرگترين مصرف کننده نفت خام جهان است در هفته منتهي به شانزدهم نوامبر بيش از يک ميليون و نهصد هزار بشکه کاهش يافته است در حالي که بازارهاي نفتي انتظار افزايش نهصد هزار بشکه اي ذخير نفت آمريکا را داشتند.
سرمايه گذاران در اين حال در انتظار انتشار آمارهاي هفتگي وزارت انرژي آمريکا هستند.
بنا به گفته تحليلگران داوجونز Dow Jones انتظار مي رفت آمريکا از افزايش ششصد هزار بشکه اي ذخاير نفت خام آمريکا و افزايش يک ميليون و يکصد هزار بشکه اي ذخاير بنزين و کاهش چهارصد هزار بشکه اي ذخاير توليداتي نظير گازوئيل و سوخت گرمايي خبر دهد که به ويژه با نزديک شدن زمستان از اهميت ويژه اي برخوردار است.
به اعتقاد ويکتور شوم، بازار به علاوه به سخنان بن برنانکي رئيس بانک مرکزي آمريکا واکشن نشان داده که تاکيد کرده است در صورت نجات آمريکا از " پرتگاه مالي"  دو هزار و سيزده سالي خوب براي آمريکا خواهد بود.
اوضاع خاورميانه نيز با توجه به درگيري هاي شديد نيروهاي رژيم صهيونيستي و غزه سبب نگراني بازارهاي نفتي شده است.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، آسیا ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار