نیازکشور به واردات سالانه 120 هزار تن شمش آلومینیوم

عضو هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: صنایع کشور ما به واردات سالانه 120 هزار تن شمش آلومینیوم و 45 هزار تن بیلت نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شاهين مارکاریان در نشست سندیکای آلومینیوم در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: هم اکنون سه واحد ایرالکو با ظرفیت تولید 175 هزارتن، المهدی با ظرفیت 110 هزار تن و هرمزآل با ظرفیت 147 هزار تن در حوزه تولید شمش آلومینیوم فعالیت دارند.

وی ادامه داد: اکنون کارخانه ایرالکو (اراک ) سالانه 35 هزار تن بیلت تولید می کند و با توجه به زمینه جذب این نوع تولید چنانچه بیش از این رقم هم تولید شود بازار داخل امکان جذب دارد.

مارکاریان تصریح کرد:میزان کل تولید شمش آلومینیوم در کشور 295 هزارتن که از این میزان 150هزارتن صادر می شود.

وی افزود: همچنین صنایع کشور ما به واردات سالانه 120 هزار تن شمش آلومینیوم و 45 هزار تن بیلت نیاز دارد. 

عضو هیات مدیره سندیکای یادشده از قیمت نفت و نسبت یک یورو در مقابل دلار به عنوان عوامل موثر در تعیین قیمت LME یاد کرد و گفت : صنعتکاران آلومینیوم هرروز باید آمارهای این بخش را مرور کنند تا بتوانند جهت حرکت خود را بازیابند.

مارکاریان ادامه داد: امروز نبود همپوشانی دانشگاه وصنعت، عدم تربیت نیروهای مجرب از سوی سازمان آمورش فنی وحرفه ای و نبود یا ناکافی بودن تسهیلات بانکی برای بخش تولید به منزله بخشی از چالش های  صنایع آلومینیوم  محسوب می شود.

عضو هیات مدیره سندیکای  آلومینیوم  گفت: بررسی های اقتصادی حاکی است، برای دستیابی به ظرفیت تولید مورد نظر در صنعت آلومینیوم، سرمایه گذاری سه تا چهار هزار دلاری برای هر تن آلومینیوم مورد انتظار است که این رقم شامل زنجیره کامل تولید(استخراج بوکسیت، تولید آلومینا و تولید شمش آلومینیوم) می شود.

وی خاطرنشان کرد: در جهان، صنایع خودرو سازی، بزرگترین مصرف کنندگان آلومینیوم محسوب می شوند اما در ایران صنایع پایین دستی مهمترین مصرف کننده آن هستند.

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضای روزافزون در حوزه صنایع خودرو، پیش بینی می شود، قیمت LME تا سال 2013 افزایش یابد./س

برچسب ها: واردات ، آلومینیوم ، شمش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سندباد
۱۵:۳۶ ۲۱ تير ۱۳۹۶
از سایت خوب شما تشکر میکند
آخرین اخبار