اراک/

458 هزار تن كالا از استان مركزی به خارج از كشور صادر شد

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: 458 هزار تن كالا به ارزش 381 میلیون دلار در نیمه نخست امسال از این استان به خارج از كشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک اصغری افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب از لحاظ ارزش و وزن 52 و 36درصد رشد داشته است.

وی افزود: رتبه صادرات این استان طبق آمارهای گمرك جمهوری اسلامی ایران در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل از دهم به هفتم ارتقا یافته است.

اصغری با بیان اینكه كالاهای تولیدی استان مركزی به بیش از 32 كشور صادر می شود، بیان كرد: 47 درصد كالاها به عراق، 19 درصد به افغانستان، 13 درصد به تركیه و مابقی آن به سایر كشورها صادر شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی اظهار كرد: 60 درصد از كالاهای صادراتی مربوط به حوزه صنعت، 34 درصد فرآورده های پتروشیمی، چهار درصد معدن و بقیه مربوط به محصولات كشاورزی و صنایع تبدیلی بوده است.

اصغری اضافه كرد: شمش آلومینیوم، لوله و پروفیل، سیمان سفید و خاكستری، سنگ های ساختمانی و تزیینی، سنگ آهن، كاشی و سرامیك از جمله كالاهای صادر شده در این مدت بوده است.

وی ادامه داد: كشمش، گل و گیاه، چیپس سیب زمینی،آبمیوه، آجر نسوز، آبگرمكن، پوشاك بچه و ماهی زینتی از دیگر كالاهای صادراتی استان مركزی است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.