حملات رژيم صهيونيستي به غزه وضع اقتصاد اين منطقه فلسطيني را وخيم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ در حال  حاضر فقط از چهار بازار ، فقط دو بازار در غزه باز است و ساعات کاري اين دو نيز محدود شده است.
يک هفته پس از آغاز حملات اسرائيل قيمت مواد غذايي  در اين دو بازار افزايش يافته است. يکي از علل اين افزايش اين است که کشاورزان به علت خطرهاي زياد براي فعاليت به مزارع خود نمي روند.

زياد يکي از سبزي فروشهاي فلسطيني گفت : در حالي که روستاييان محصولات خود را به بازار مي بردند، پنج تن از آنان در مسير کشته شدند.

ترس از بمباران در تجارت در غزه تاثير گذاشته است. نعيم از خواربار فروشهاي غزه گفت : قيمت ها مناسب است اما مردم ديگر پول ندارند. از آنجا که مردم از حملات مي ترسند  ديگر براي کار کردن خارج نمي شوند . در وضع عادي اين قيمتها زياد گران به نظر نمي رسد اما چون پول ندارند احساس مي کنند همه چيز گران شده است.

کسبه نيز به علت نداشتن مشتري بيکار مانده اند . پيامدهاي اين وضع ممکن است بسيار وخيم شود.يکي از فلسطينيان گفت : اگر اوضاع اين طور ادامه يابد ديگر چيزي گيرمان نخواهد آمد.اقتصاد غزه که از سال دوهزار و هفت تحت تحريم کامل قراردارد؛ به طور بي سابقه اي به اسرائيل وابسته مانده است و در دوره جنگي اداره اين وضع بسيار دشوار به نظر مي رسد.

برچسب ها: غزه ، اقتصاد ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار