اداره کل ايمني و نظارت بر شبکه شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران، دستورالعمل ايمني و آتش نشاني فصل سرما را به ادارات کل و دفاتر ستادي و مناطق راه آهن ابلاغ کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، عليرضا خراساني مديرکل نظارت بر ايمني و شبکه راه آهن با اعلام اين خبر گفت: با توجه به نزديک شدن به فصل سرما و جلوگيري از وقوع سوانح احتمالي، دستورالعمل ايمني و آتش نشاني در فصل سرما در سال جاري تهيه و به مديران مربوطه ابلاغ شد.

وي افزود: بر اين اساس لازم است تا کليه لوازم برقي و گرمايشي مانند هيتر و بخاري برقي و... که ضرورتي براي فعال بودن آنها وجود ندارد جمع آوري شود تا علاوه بر کم کردن ريسک خطر، در مصرف برق نيز صرفه جويي گردد.

خراساني با اشاره به ضرورت بازديد مسئولان مربوطه از شيرهاي گاز و شيلنگ ها و ساير اتصالات مربوط به بخاري ها، سماورها و ساير وسايل گازسوز موجود در آبدارخانه ها و... اطمينان از سلامت آن، افزود: بازديد از بخاري هاي کليه مهمانسراها و خوابگاه هاي راه آهن و اطاقک هاي نگهباني و... که به صورت شبانه روزي اعم از ايام تعطيل و غير تعطيل فعال مي باشند و بررسي سالم بودن سيستم سوخت رساني و دودکش هاي آن مطابق استانداردهاي تعيين شده و دستورالعمل هاي ابلاغي در اين راستاي افزايش ضريب ايمني ضروري است.

مديرکل نظارت بر ايمني و شبکه راه آهن از کليه مديران ادارات کل و دفاتر ستادي خواست تا نسبت به پيش بيني سيستم گرمايشي استاندارد و جمع آوري بخاري ها و آبگرمکن هاي چکه اي و غيراستاندارد در آشيانه ها، کارگاه هاي تعميراتي، کارخانجات مختلف، اماکن فني و اداري و مساجد در مرکز و شبکه سراسري اقدام گردد.

وي همچنين افزود: با توجه به نياز فراهم نمودن بستر لازم جهت تسريع در حرکت خودروهاي امدادي و آتش نشاني انتظار است تا مسئولان مربوطه نظارت کافي نسبت به عدم سد معبر نمودن راه هاي ارتباطي و دسترسي داشته باشند.

مديرکل نظارت بر ايمني و شبکه راه آهن در پايان خاطر نشان کرد: کارشناسان مقيم در ناحيه که به عنوان نمايندگان گروه آتش نشاني، در مناطق انجام وظيفه مي نمايند به طور مستمر از حوزه استحفاظي ناحيه و طول خط بازديد و ضمن تذکر دادن موارد غيرايمن به واحد ذيربط، در صورت مشاهده موارد خطرساز مراتب را از طريق گروه ايمني و نظارت بر شبکه ناحيه به مديرکل ناحيه و اداره کل ايمني و نظارت بر شبکه(گروه آتش نشاني) منعکس نمايند. /س
برچسب ها: راه آهن ، سرما ، تجهیزات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار