در پی سفر احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به پاکستان، دو طرف درمورد اعطای وام 250 میلیون دلاری ایران به طرف پاکستانی برای ساخت خط لوله صلح به توافق نرسیدند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پاکتریبیون (پایگاه خبری پاکستان)، دولت ایران قرار بود برای ادامه ساخت خط لوله صلح در پاکستان وامی به ارزش 250 میلیون دلار به این کشور واگذار کند اما در پی سفر احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران به پاکستان، به نظر می رسد واگذاری این وام به تاخیر بیفتد.

این پایگاه اعلام کرد که قرار بود مقامات ایران و پاکستان پیش از دیدار رسمی با رئیس جمهور ایران، جلسه ای داشته باشند و به توافق برسند.

این منبع در ادامه بیان کرد که قرار است هیئتی از وزرای ایرانی روز سه شنبه (امروز) به پاکستان اعزام شوند تا پیش نویس قرارداد را نهایی کنند.

پیش بینی می شود رئیس جمهور دولت ایران تا اواخر ماه جاری (احتمالا 28 نوامبر) با مقامات پاکستانی دیدار دیگری داشته باشد تا به تصویب نهایی این پروژه برسند.

همچنین دولت پاکستان نامه ای به وزیر انرژی ایران فرستاده که برای امضای پیش نویس قرارداد نهایی، هیئتی کارشناسی به این کشور اعزام کند تا در سفر احمدی نژاد به پاکستان، این قرارداد به تصویب برسد.

در حال حاضر، پاکستان به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران در تامین مالی این پروژه از کشورها و شرکت‌های خارجی با مشکلات زیادی مواجه است. ایران برای حل این مشکل 250 میلیون دلار وام به دولت پاکستان پیشنهاد کرده است و 250 میلیون دلار دیگر نیز از طریق بانک‌های تجاری ایران برای اجرای خدمات مهندسی این کشور پرداخت خواهد کرد.

در صورت تکمیل این خط لوله در دسامبر 2014، پاکستان روزانه 750 میلیون فوت مکعب گاز از ایران دریافت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار