خبرنگار شبکه تلويزيوني روسيه گفت اظهارات جنگ طلبانه مقامات اسرائيلي بالا گرفته و مثلاً گيلاد شارون گفته است،‌ غزه بايد مانند هيروشيما با خاک يکسان شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، جامعه بين‌المللي به تل آويو هشدار داده که به هيچگونه عمليات زميني يا اشغال نظاميِ غزه دست نزند. اين در حالي است که کابينه اسرائيل اعلام کرده اگر حماس ظرف سي و شش ساعت آتي دست از حملات خود برندارد،  عمليات زميني خود را برضد غزه آغاز خواهد کرد.  
بان کي مون  دبيرکل سازمان ملل نيز به منطقه آمده و تلاش دارد طرفين را به قبول آتش‌بس راضي کند. اسلير افزود، آنچه تاکنون ما شنيده‌ايم اين است که آتش‌بس قريب الوقوع است، اما در اين مرحله، ما هيچ اطلاعات دقيق‌تر يا بيشتري در اين رابطه در اختيار نداريم.  
ترکيه نيز اسرائيل را متهم کرده که دولتي تروريستي است و عمداً به کشتار مردم مسلمان مي‌پردازد. به‌علاوه، اظهارات جنگ طلبانه‌اي از سوي اسرائيلي‌ها شنيده مي‌شود. مثلاً گيلاد شارون، پسر آريل شارون، رئيس پيشين کابينه اسرائيل گفته است، غزه بايد مانند هيروشيما (که در جنگ دوم جهاني بمباران اتمي شد)، با خاک يکسان شود. برخي ديگر از مقامات اسرائيلي از جمله بعضي از اعضاي کنست گفته‌اند: تمامي فلسطينيان بايد ريشه‌کن شوند و هيچ بيگناهي در غزه وجود ندارد. يک شاخه فکري در اسرائيل نيز وجود دارد که معتقد است از آنجايي که مردم غزه، رهبريت حماس را خودشان انتخاب کرده‌اند، همگان در غزه هدفي بالقوه براي حملات ارتش اسرائيل به حساب مي‌آيند. يکي ديگر از مقامات اسرائيلي گفته، بايد غزه را آنقدر بمباران کنيم تا تمامي سکنه‌ي آن، به شبه جزيره سيناي مصر بگريزند و نوار غزه را کلاً ترک کنند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۱
ما هم باید برای همین روزا بمب اتم درست کنیم تا که زد بزنیم بگیم چیزی که عوض داره گله نداره
آخرین اخبار