از 10 صادر کننده نمونه استان همدان تجلیل شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ استاندار همدان در آيين تجليل از صادر کنندگان نمونه همدان گفت: توجه به ظرفيت ها و مزيت هاي اين استان زمينه اي براي توسعه صادرات مي شود.
علي محمد آزاد افزود:از همدان به عنوان قطب توليد سيب زميني نام برده مي شود ولي صنايع تبديلي در اين استان وجود ندارد.
وي با تاکيد بر ضرورت توجه به صنايع تبديلي در بخش هاي مختلف گفت: فرصت هاي بيشماري براي سرمايه گذاري در اين استان به خصوص در زمينه صنايع تبديلي وجود دارد.
استاندار همدان، ايجاد اشتغال، ارز آوري بيشتر و افزايش گردش مالي را از جمله ره آوردهاي توجه به پتانسيل هاي و مزيت هاي استان و فعال کردن آنها دانست.
وي گفت: هماهنگي و همکاري بين فعالان و سربازان اقتصادي و دولتمردان براي رويارويي با ترفندهاي دشمن ضروري است تا بتوان دشمن را همانند دوران دفاع مقدس زمين گير کرد.
وي پيام امسال رهبر فرزانه انقلاب را نشانگر اهميت مباحث اقتصادي دانست و بيان کرد: بايد اقتصاد مقاومتي در جامعه تبيين شود و توليد و مصرف کننده و دولت هر کدام در تحقق اقتصاد مقاومتي نقش آفرين باشند.
استاندار همدان با بیان اینکه  اقتصاد مقاومتي محدود به چند روز نبوده بلکه بايد تداوم يابد همچنين بايد مشخص شود که در اين زمينه در چه مرحله اي قرار داريم گفت : فراهم کردن زير ساخت هاي توسعه به عهده دولت است که بايد ضوابط و مقرراتي براي نظم دهي به فعاليت ها و حذف موانع دست و پا گير اتخاذ شود.
وي گفت : هيچيک از قوانين مصوب از سوي دولتمردان به ويژه در بخش اقتصادي به منزله ممانعت از کار و فعاليت نيست بلکه اين قوانين در راستاي حمايت از توليد کننده تهيه و تصويب شده است.
وي ، شتاب بخشي به چرخه اقتصادي کشور را از اهداف دولت و بخش خصوصي دانست و اظهار کرد: تعامل، همفکري و اتحاد دولت و بخش خصوصي در کاهش نرخ ارز و جلوگيري از انبار مايحتاج مردم تاثير گذار است.
پيش از اين مراسم ، استاندار به همراه جمعي از مسوولان اجرايي اين استان از شرکت شير پاستوريزه پگاه شهر همدان بازديد کرد.
اين شرکت در سال 1364 راه اندازي شده و ميزان توليد آن از پنج تن در روز به 170 تن رسيده است.ميزان فروش شرکت شير پاستوريزه شهر همدان هم اينک به روزانه 160 تا 170 تن انواع پنير، شير در اندازه و اوزان مختلف رسيده است.
شرکت شير همدان 25 نوع محصول لبني توليد مي کند  و 230 نفر در اين شرکت مشغول به فعاليت بوده واين شرکت براي دو هزار نفر نيز به صورت غير مستقيم اشتغال ايجاد کرده است./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.