اضطراب و ترس حاصل از مواجهه شدن با دندانپزشك از والدين به ويژه پدران به فرزندان انتقال مي‌يابد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه بين‌المللي دندانپزشكي كودكان، محققان دانشگاه مادريد با بررسي 183 كودك 7 تا 12 ساله درخصوص مراجعه به دندانپزشكي و ارزيابي رفتار خانواده آنها دريافتند مشكل شايع ترس از دندانپزشك در ميان كودكان، نتايج انتقال احساس ترس از دندانپزشك در ميان اعضاي خانواده و نقش‌هاي مختلف پدر و مادر است كه ممكن است ايفا كنند.

نتايج حاصل از اين گزارش ضمن تائيد وجود انتقال احساس ترس در ميان اعضاي خانواده، نقش پدران را در انتقال اين هراس در مقايسه با مادران بيشتر دانسته و بيان مي‌كند انتقال ترس از مادر به فرزند و افزايش يا كاهش اضطراب مي‌تواند به وسيله واكنشي كه پدر در مقابل مراجعه به دندانپزشكي نشان مي‌دهد تحت تأثير قرار گيرد.

به گفته محققان رفتار والدين در مواجه شدن با دندانپزشكي و تأثير آن در فرزندان كليدي است و در صورت آرام به نظر رسيدن آنها، كودكان نيز آرام مي‌شوند و از طريق يك راه سرايت عاطفي مثبت در خانواده مي‌توان نگرش درستي با مضمون اين كه مراجعه به دندانپزشكي به هيچ وجه يك مشكل نيست را در كودك به وجود آورد.

گفتني است سطح ترس در ميان پدران، مادران و فرزندان بهم پيوسته است و مطالعات قبلي نيز ارتباط بين سطوح ترس والدين و فرزندان را شناسايي كرده‌اند اما هرگز نقش والدين را در بروز اين پديده مورد بررسي قرار نداده بودند./ح
برچسب ها: دندانپزشکی ، ترس ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.