دلسوزی بی حد و اندازه والدین موجب وابستگی و تنبلی ذهنی کودک می شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر پیمان هاشمیان، عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه والدین برای تربیت فرزند خود از سبک های مختلف فرزند پروری از جمله استبدادي يا دستور صادر كردن، سبك سهل‌گيرانه يا حق انتخاب دادن و سبك مقتدرانه استفاده می کنند، اظهار داشت:‌ دلسوزي‌هاي بي‌حد و اندازه والدین تاثيري جز وابستگي و تنبلي ذهني در فرزندان نخواهد داشت.

دکتر پیمان هاشمیان با اشاره به اینکه دستور دادن، تهديد كردن، حرف زدن زياد، سوالات نابجا و همچنين نصيحت كردن دائمي فرزندان، خود يك مانع ارتباطي مهم ميان والدين و فرزندان است، خاطر نشان کرد: بايد هميشه به فرزندان خود نشان دهيم كه علي‌رغم تمام آنچه بايد انجام مي‌داده و انجام نداده است يا كارهايي كه نبايد انجام مي‌داده و او انجام داده است او را مي‌پذيريم.

عضو هیئت علمی دانشگاه  علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه از مکالمه با فرزندان از کلماتی استفاده شود که بار عاطفی داشته باشد، گفت: والدین باید در  انتخاب واژگان دقت کافی را داشته باشند و از كلمات و صفات سطح پايين و منفي همچون خنگ، احمق، تنبل، كودن كه مفاهيم منفي را به كودك القا مي‌كند، استفاده نکنند.

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه جملاتي چون «شما بچه‌ايد، چيزي نمي‌فهميد» مي‌تواند تاثيرات مخرب بر روی فرزندان داشته باشد، اظهار داشت : هميشه زماني را براي انجام دادن فعاليت‌هاي لذت‌بخش و مفرحي كه فرزندمان آنها را دوست دارد، در نظر بگيريم. هيچ‌گاه تحت تاثير حالات روحي خود، فرزندمان را مورد نقد و ارزيابي يا قضاوت قرار ندهيم و حتما به خاطر بسپاريم رفتار ما به عنوان پدر و مادر، الگوي زنده‌اي است براي فرزندانمان. پس در همه حال مراقب رفتار خود باشيم./ح
برچسب ها: والدین ، تنبلی ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار