رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: سوء خلق و برخوردهاي تند و افراطي بدور از واقع نگري است و آمران به معروف و ناهيان از منكر بايد برخوردهاي خود با ديگران باشند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، سيد عليرضا آوايي، رئيس کل دادگستري استان تهران طي گردهمايي امر به معروف و نهي از منکر که در محل مجتمع قضايي امام خميني (ره) برگزار شد ضمن عرض تسليت ايام سوگواري سالار شهيدان امام حسين (ع) پيرامون آفات و آسيب‌هاي تحريک کننده آمرين به معروف و ناهيان از منکر اظهار داشت: خود شيفتگي و توهم بهتر بودن از ساير مخلوقات آفتي است كه آمران به معروف و ناهيان از منكر را تهديد مي‌كند.

رئيس کل دادگستري استان تهران تريح کرد: اين باور باعث مي‌شود افرادي که بسيار خوش سابقه هستند دچار لغزش شوند که اين لغزش‌ها از حوزه اخلاقي بروز مي‌كند.

وي با اشاره به حديث امير المومنين(ع) در تحف العقول تاکيد کرد: يکي از شروط کمال اين است که شخص هيچ کس را نبيند مگر اينکه بگويد او از من بهتر و متقي‌تر است.

آوايي در ادامه به گفتاري از آيت‌الله شفيعي اشاره کرد و گفت: احترام به سه دسته از واجبات است؛ اول، احترام به بزرگتر از خود است که احتمال مي‌رود بيشتر از ما عبادت کرده باشد، دوم، احترام به کوچکتر از خود است که احتمال مي‌رود مرتکب گناه کمتري نسبت به ما شده باشد و همچنين سوم، احترام به هم سن و سال‌هاي خودمان است چرا که ما از گناهان خود باخبريم ولي از گناه سايرين خبر نداريم.

رئيس کل دادگستري استان تهران در پايان با اشاره به آفت دومي که ممکن است گريبانگير آمران به معروف و ناهيان از منکر شود، خاطر نشان کرد: سوء خلق و برخوردهاي تند و افراطي بدور از واقع نگري است و آمران به معروف و ناهيان از منكر بايد برخوردهاي خود با ديگران باشند.

انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار