اعضای این کمپین موفق شدند تا در حدود 6 هزار امضاء در حمایت از این مرد مسلمان جمع آوری کرده و نهایتا توانستند تا مجوز پرواز وی را بدست آورند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کمپین مسلمانان آمریکایی بالاخره نتیجه داد و "صدیق لانگ" مسلمان سیاه پوست آمریکایی که اجازه پرواز به کشورش را نداشت توانست اجازه پرواز به آمریکا را دریافت کند.

این مرد مسلمان آمریکایی که سابقه یک دهه خدمت در ارتش آمریکا را نیز دارد، حدود 6 ماه قبل و زمانی که با تهیه یک بلیط قصد داشت به کشورش باز گردد متوجه شد که در لیست پرواز ممنوع پلیس فدرال آمریکا " اف بی آی " قرار دارد. با این حال وی فاقد هر گونه سابقه کیفری بوده و هیج اعلام جرمی نیز بر علیه وی صورت نگرفته بود.

وی که در کشور قطر زندگی کرده و به تدریس زبان انگلیسی مشغول بود راه های قانونی بسیاری را برای رفع اتهام از خود امتحان کرد اما نهایتا به دلیل عدم کسب هیچ گونه توفیقی در این مسیر با همکاری گروه های اسلامی مقیم آمریکا کمپینی آنلاین را به راه انداخته و تلاش کرد تا دولت آمریکا را تحت فشار قرار دهد تا به وی اجازه دهد تا به کشورش باز گردد.



اعضای این کمپین موفق شدند تا در حدود 6 هزار امضاء در حمایت از این مرد مسلمان جمع آوری کرده و نهایتا توانستند تا مجوز پرواز وی را بدست آورند. بنا بر اخبار رسیده وی با یک پرواز دوحه پایتخت قطر را به مقصد آمستردام در هلند ترک کرده و به احتمال زیاد در اواخر روز دوشنبه به آمریکا وارد خواهد شد.

"آدام سلطان" مسئول انجمن روابط مشترک اسلام و آمریکا در ایالت اوکلاهامای آمریکا در این باره می گوید: ما از این حرکت مثبت استقبال می کنیم و البته امیدوار هستیم که برای این مرد مسلمان تا زمان ملحق شدنش به خانواده مشکلی پیش نیاید.

باید اضافه کرد که این مادر این مرد مسلمان از ناراحتی قلبی رنج می برد و خانواده وی تلاش بسیار زیادی را برای برگرداندن وی به منظور در کنار مادر بودن او به انجام رساندند. خواهر وی نیز از جمله اشخاص فعال در زمینه به راه انداختن کمپین و جمع اوری امضاء برای فشار به دولت آمریکا بود.

لیست افراد پرواز ممنوع به آمریکا از سال 2003 میلادی و توسط واحد "رصد ضد تروریسم" اف بی آی تشکیل شده و بنا بر اطلاعات موجود شامل اسامی 20 هزار نفر از جمله 500 شهروند آمریکایی است. به نظر اف بی آی این افراد دارای روابطی با گروه های تروریستی هستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار