مستند «خاتون دِ دا» به همت اتحادیه انجمن مستقل دانشگاه تهران در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به همراه سازنده و عوامل فیلم اکران شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مستند «خاتون دِ دا» به همت اتحادیه انجمن مستقل دانشگاه تهران در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به همراه سازنده و عوامل فیلم اکران شد.

این مستند داستان زندگی مادر شهید قاسم شفیعی را بازگو می‌کند که پسر خود را 25 سال پیش در جنگ از دست داده اما همچنان با یاد و خاطرات او در حال زندگی کردن است.

در این مستند می‌بینیم که «خاتون دِ دا» و همسرش هر ساله نیمی از کشت برنج محصول زمین زراعی خود را به نیت پسر شهیدشان قاسم شفیعی به بارگاه امام رضا (ع) اهدا می‌کنند.

مریم رزاقی کارگردان این مستند ساخت این مستند 37 دقیقه را نتیجه نگاهی نوع و انتزاعی به زندگی این خانواده شهید دانست و گفت: منطقه خطه شمال کشور و خطه کویر دارای سوژه‌های بسیاری از این دست برای ساخت‌ فیلم‌هایی این چنینی هستند.

وی در تبیین روند ساخت این مستند گفت: به همراه برادرم از بین  25 لوکیشن برای ساخت مستند منطقه این خانواده را انتخاب کرده و به خاطر ویژگی‌های ساختاری که منطقه زندگی این شهید داشت، ساخت فیلم را شروع کردیم که مدت زمان ساخت این مستند حدود یکسال به طول انجامید.

رزاقی که پیش از این تنها به عنوان یک شاعر در سطح کشور مطرح بود در ادامه گفت:‌ روی آوردن من به سمت مستند سازی به معنای کناره‌گیری از شعر نیست و شعر توانست کمک بسیاری در ساخت این مستند بکند.

گفتنی است؛ در پایان جلسه اعضای اتحادیه انجمن مستقل دانشگاه تهران از خانواده شهید شفیعی به همراه لوح و کتاب "مفاتیح‌الحيات" آیت‌الله جوادی آملی تقدیر کردند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: مستند ، اتحادیه ، مستقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار