امروزه شاهد وجود ضد ارزش ها و در اولويت قرار گرفتن جذب مخاطب به هر قيمتي بر ارزش هاي فرهنگي در سينما هستيم.

شراره رخام، بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص علل كمرنگ شدن فرهنگ اصيل ايراني در آثار سينمايي گفت: به علت قطع شدن ارتباط نسل جديد با نسل قديم و وجود اختلاف نظر جوانان با آنها و در نظر گيري سليقه عموم مردم براي جذب مخاطب بيشتر توسط كارگردانان كمتر به موضوعات اين چنيني پرداخته مي شود.
وي افزود: البته در صورت سرمايه گذاري هاي تخصصي و مخاطب شناسي درست مي توان اين اوضاع را بهبود بخشيد.
اين هنرمند خاطرنشان كرد: در حال حاضر شاهد وجود ضد ارزش ها و در اولويت قرار گرفتن جذب مخاطب بيشتر بر ارزش هاي فرهنگي هستيم كه در صورت برخورد فرهنگي مسئولان با اين امر مي‌توان اين اوضاع را تعديل كرد.
وي ادامه  داد: البته در اين ميان رقابت سينما با ماهواره با ساخت توليدات زياد و مشابه سازي به اين موضوع دامن مي زند كه در صورت اعمال مميزي توسط قانون گذاري، جلوگيري از اين ضد ارزش ها و زيرسازي هاي اساسي اين مسئله خنثي مي شود.
رخام با اشاره به سردرگمي و گمگشتگي زنان در ‌آثار سينمايي گفت: متاسفانه در بيشتر آثار سينمايي و تلويزيوني به دليل نقش پررنگ مردها حضور زن ها با نوعي سردرگمي و گمگشتگي همراه است.
وي عنوان كرد: بسياري از كارگردانان ما براي رفع اين مسئله سعي در جلوه دادن نقش زن در قالب بازيگران مرد و قرار دادن چنين شخصيتي در محوريت محصول توليدي خود دارند.
رخام بيان كرد: در صورت ايجاد تعادل در قهرمان سازي زن و مرد و حضور بانوان در محوريت داستان با همان خصوصيات زنانه اين مسئله چاره سازي مي شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.