معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي خوزستان گفت: كشت محصولات پاييزه در حدود يك ميليون و 58 هزار هكتار از اراضي استان آغاز شده و عمده اين محصولات شامل گندم، جو، كلزا و سبزي و صيفي مي‌باشد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان محمد قاسمي‌نژاد عنوان‌كرد: برنامه آبياري كشت محصولات پاييزه با هماهنگي مديريت بحران استان انجام شده و طبق تفاهم با سازمان آب و برق قرار شده 90 درصد در حوزه كارون و دز، 75 درصد در حوزه مارون و 50 درصد در حوزه كرخه كشاورزان اقدام به كشت كنند.

وي افزود: با توجه به خشكسالي و كم‌آبي، استفاده از آبياري تحت فشار يكي از محورهاي كشت محصولات كشاورزي است و در كشت تابستانه باغات، نخيلات و ساير محصولات كشاورزي از اين روش آبياري استفاده شده است.

معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي خوزستان با اشاره به برداشت محصولات تابستانه نيز بيان‌كرد: برداشت ذرت دانه‌اي از سطح 102 هزار هكتار آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود 747 هزار تن ذرت از اين سطح برداشت شود.

قاسمي‌نژاد ادامه‌داد: ذرت علوفه‌اي نيز در مرحله پاياني برداشت است و 717 هزار تن ذرت علوفه‌اي از 13 هزار هكتار سطح زيركشت اين محصول برداشت مي‌شود./ع


برچسب ها: کشت ، پاییزه ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.