رئیس پردیس علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان گفت: هم‌اکنون 1700 دانشجو در مقطع ارشد و دکترا در پردیس علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، مسعود اکبری‌زاده در مراسم اردوی توجیهی دانشجویان جدیدالورود پردیس علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: پردیس علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان در مهرماه سال 89 از طریق هیئت امنای دانشگاه آزاد ابلاغ و راه‌‌اندازی شد.

وی افزود: تعداد رشته‌های پردیس علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان در سال 90 به 19 رشته رسید و دو رشته دکترای نیز به تعداد رشته‌ها اضافه شد.

اکبری‌زاده بیان کرد: پردیس جدید علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان کلنگ‌زنی و در دست احداث است.

وی با بیان اینکه مساحت پردیس جدید 94 هکتار است، گفت: هم‌اکنون یک ساختمان از واحد زاهدان در اختیار واحد علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان قرار دارد.

رئیس پردیس علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: هم‌اکنون 42 واحد علوم و تحقیقات در کشور وجود دارد که از این تعداد هفت واحد قبل از سال 89 راه‌اندازی شده است.

وی افزود: 36 واحد دیگر به عنوان پردیس واحد علوم تحقیقات تحت نظارت واحد مرکز استان‌ها فعالیت می‌کنند.

اکبری‌زاده افزود: مدرک فارغ‌التحصیلی واحد علوم تحقیقات از تهران صادر می‌شود. گرفتن موافقت اصولی واحد، افزایش رشته‌ها و تصویب رشته‌های موجود از برنامه‌های در دست اقدام مسئولان واحد علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان است.

رئیس منطقه 14 دانشگاه آزاد نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: در این واحد دانشگاهی مبنا بر تحقیقات و پژوهش بوده و آموزش زمینه‌ساز برای فعالیت‌های پژوهشی است.

عیسی ابراهیم‌زاده افزود: دانشجویان این واحد باید با تلاش و پشتکار تولید علم کرد و خودشان به علم روز بیفزایند.

وی ادامه داد: پژوهش به تولید علم منتج می‌شود و تولید علم نیز تولید ثروت را در پی دارد که این امر مهم‌ترین هدف پردیس علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان است.

رئیس منطقه 14 دانشگاه آزاد اضافه کرد: امیدواریم پردیس علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان پس از طی مراحل اداری مستقل شده و وابسته به واحد زاهدان نباشد.

معاون اداری و مالی پردیس علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان نیز در ادامه چگونگی واریز شهریه و چگونگی اخذ وام تحصیلی را برای دانشجویان تشریح کرد.

محمدرضا کوچک‌زایی افزود: ما معتقدیم که هرچه در بخش آموزش و پژوهش هزینه شود، سرمایه‌گذاری برای آینده است.

وی ادامه داد: بر این اساس ما تلاش می‌کنیم تمامی امکانات رفاهی دانشجویان برای تحصیل راحت و بدون دغدغه فراهم کنیم.

معاون اداری مالی پردیس علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان گفت: تلاش کرده‌ایم بهترین اساتید را برای این پردیس جذب کنیم تا جای خالی هیئت علمی به این طریق پر شود.

معاون آموزشی و دانشجویی پردیس علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان در ادامه این مراسم مهم‌ترین آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های این معاونت را برای دانشجویان تشریح کرد.

نوید بصیری افزود: بالغ بر 200 نفر از دانشجویان بومی استان که در سطح واحدهای کشور قبول شده بودند به پردیس علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان منتقل شدند.

معاون پژوهشی پردیس علوم تحقیقات سیستان‌وبلوچستان نیز با تأکید بر پژوهش تحقیق از سوی دانشجویان افزود: دانشجویان باید اولویت تحصیل خود را برمبنای پژوهش قرار دهند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.