حميد بهمني كارگردان برجسته سينماي ايران گفت: همانگونه كه مسير دين و آثار موضوعي نماز ونيايش روشن است بايد آثار توليدي و ارسالي به اين جشنواره نيز روشن و محتوايي باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبري جشنواره نماز و نيايش به روايت دوربين حميد بهمني استفاده از ابزار سينما را فرصتي مناسب براي بيان مفاهيم ديني با شيوه صحيح عنوان كرد.
وي افزود: استفاده از ابزار هنر به ويِژه سينما بهترين وسيله براي انتقال مفاهيم و مباني ديني به مخاطبان است.
اين كارگردان همچنين بيان كرد: همانگونه كه استفاده از ابزار سينما مي تواند در بيان مفاهيم ديني به مخاطب تاثير شاياني داشته باشد به همان اندازه نيز ممكن است به اين مباني آسيب جدي وارد كند.
بهمني در ادامه با تاكيد بر اينكه بايد از موقعيت سينما، فيلم و تلويزيون براي رساندن مفاهيم نماز و نيايش به نحو مطلوب استفاده شود گفت: فيلم ساز و كارگردان بايد براي به تصوير كشيدن نماز و نيايش از قدرت تخيل، تحليل و مطالعات ديني بهره ببرد.
وي شناخت صحبح مباني ديني را از جمله نكاتي عنوان كرد كه كارگردان و فيلم ساز را در مسير درستي قرار مي دهد .
كارگردان فيلم سينمايي غريبه اضافه كرد: اگر كارگردان از تحقيقات مطلوبي بهره نبرد يك اثر بي كيفيت ساخته شده و در نتيجه به شكست منجر مي شود .
وي بهره گيري از صراحت لهجه و بيان را از جمله عناصر مهمي دانست كه مخاطبان را به سمت يك اثر جلب مي كند.
بهمني در ادامه ابراز داشت: كارگرداني كه مي خواهد اثري ديني به جا بگذارد بايد قبل از اينكه به توليد اين اثر اقدام كند خود به مباني ديني اعتقاد داشته باشد.
كارگردان گلوگاه شيطان بر ضرورت ساخت فيلم هاي محتوايي تاكيد و بيان كرد: براي توليد فيلم هاي محتوايي بايد داستاني سنجيده و تاثير گذار انتخاب و سپس براي طراحي و تدوين آن به صورت فيلم نامه و فيلم تلاش كرد.
وي با بيان اينكه حركت در مسير دين و مباني ديني به ويژه نماز و نيايش مسيري روشن است خاطرنشان كرد: توليد كننده فيلم هاي ديني بايد به همان اندازه كه مسير دين روشن است فيلم هاي شفاف و غني بسازند.
پنجمين جشنواره ملي نماز ونيايش به روايت دوربين از 2 تا 5 بهمن ماه توسط انجمن سينماي جوانان ايران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم در قم برگزار مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار