معابر شهر متعلق به همه ی شهروندان است اما دستفروشان مقطعی و واحدهای صنفی که در معابر سد معبر می کنند عبور و مرور را برای آنها سخت می کنند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در طرح ساماندهی واحدهای صنفی و دستفروشان با مواردی از قبیل سد معبر و ایجاد مزاحمت برای عابران پیاده برخورد شده است.

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 8 گفت: در خیابان آیت واحدهای صنفی که سد معبر می کنند شناسایی و حدود 92 واحد صنفی دارای مزاحمت های سد معبر بوده اند که 61 مورد در کمیسیون مطرح و تشکیل پرونده داده اند و اگر پس از اخطار شفاهی و کتبی اقدام به رفع سد معبر نکنند با صدور اخطار تخلیه، مغازه تخلیه و پلمپ می شود.

حمیدرضا فرخی افزود: واحدهای صنفی می توانند به کمیسیون درخواست بازگشایی موقت دهند و اگر مفاد رای را اجرا کنند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند در غیر اینصورت مغازه پلمپ تا شغل خود را تغییر دهند.

وی اظهار داشت: حضور دستفروشان در سطح شهر علاوه بر ایجاد ناهنجاری های اجتماعی و انسداد مسیرهای شهروندان به طبع جلوه ی شهر را نازیبا و آلوده می سازد.

فرخی با اشاره به حضور دستفروشان در خیابان آیت گفت: در تلاش هستیم تا در خیابان عسگری محوطه ای را با مکان های 2 در 2 متر برای دستفروشانی که می خواهند مخارج زندگی خود را تأمین کنند در نظر بگیریم و آنها را ساماندهی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری فقط موظف به رفع سد معابر می باشد و اگر واحدهای صنفی مفاد رای را رعایت نکنند باید تغییر شغل دهند و پرونده های آنها دائم در حال جریان است و از 54 واحد صنفی 8 واحد تعطیل شده است که بیشترین واحدهای متخلف در ناحیه 3 منطقه بوده است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار