امام جمعه علی‎آبادکتول با اشاره به ارزش سوگواری برای اهل بیت گفت: گریه برای سیدالشهدا (ع) انسان را حماسی، آسمانی و الهی می‎کند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‎الاسلام محمدصادق باقری در سوگواره بصیرت عاشورایی که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار شد اظهار داشت: محرم باعث شده دین حفظ شود و آنچه سبب شده تا محرم حفظ شود گریه بر سیدالشهدا(ع) است.

وی با بیان اینکه در کنار گریه بر سیدالشهدا(ع) تفسیر نیز مهم است خاطرنشان کرد: لازم است تا عزاداران حسینی نسبت به اخلاق، احکام، تاریخ و حکمت فلسفه عاشورا در کنار گریستن بر امام حسین(ع) توجه داشته باشند.

*اصل و مبنای محرم، گریه بر سیدالشهداست

امام جمعه علی‎آبادکتول ابراز داشت: هر کسی به مظلومیت سیدالشهدا (ع) گریه کند اگر قطره اشکی حتی به اندازه بال مگس از گوشه چشمش سرازیر شود گناهانش پاک می‎شود.

باقری با تاکید بر اینکه اصل و مبنای محرم، گریه بر سیدالشهدا است تصریح کرد: باید این مبنا در جامعه‎ای که پرچم عزای امام حسین (ع) را برافراشته، رواج پیدا کند و بیشتر از گذشته به آن پرداخته شود.

وی در خصوص علایم بدبختی انسان‎ها اشاره کرد و افزود: کسی که چشمش خشک و سنگ دل باشد به بدبختی در زندگی دچار می‎شود چنانچه زندگی افرادی که آسایش دارند اما از آرامش برخوردار نیستند به خاطر این است که سعادت گریه بر سیدالشهدا را ندارند.

امام جمعه علی‎آبادکتول بیان داشت: درآمد حرام و لقمه شبهه‌ناک سبب می‌شود رابطه انسان با اولیا خدا قطع شود و همین امر باعث خشکی چشم می‎شود.

باقری یادآور شد: گریه‎ای که خوف خدا را در بر داشته باشد آن اشک را الهی می‎کند و این اشک، به قدری قرب و منزلت دارد که خداوند خودش خریدار آن است.

وی با اشاره به اینکه ذکر نام خدا و خواندن قرآن سبب آرامش می‎شود خاطرنشان کرد: سر بریده سیدالشهدا (ع) بر نیزه قرآن می‎خواند اما چرا سر سالم قرآن نمی‎خواند، حتی ذکر یا حسین خود نیز سبب آرامش می‌شود.

*خنده در ماه محرم رخوت و سستی می‎آورد

امام جمعه علی‎آبادکتول با بیان اینکه گریه بر سیدالشهدا (ع) شخصیت انسان را می‎سازد و خنده در ماه محرم رخوت و سستی می‎آورد متذکر شد: توسل به حسین بن علی (ع) گزینشی نیست حتی به گروه، فرقه و جناحی اختصاص ندارد این آغوش به قدری باز است که حتی قاتلش یزید را نیز فرا می‎خواند./ج1

برچسب ها: گرگان ، حماسی ، کتول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.