ايران ساليانه توان توليد 70 ميليون قوطي شيرخشک را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مولايي نائب رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي استان البرز با اعلام خبر بالا در نشست بررسي نوسان نرخ ارز که عصر ديروز در اتاق ايران برگزار شد گفت: ايران ساليانه توانايي توليد 70 ميليون قوطي شيرخشک را در کشور دارد.

وي افزود: اين در حالي است که وزارت بهداشت عليرغم آگاهي داشتن از ظرفيت توليد شيرخشک در ايران اخيرا اقدام به برگزاري مناقصه براي واردات 5 ميليون قوطي شيرخشک نموده است.

وي با اشاره به اينکه مناقصه مذکور انجام شده و 5 ميليون قوطي شيرخشک وارد کشور شده و در بازار داخلي موجود است اظهار داشت: از طرفي عليرغم توليد بالاي شيرخشک در کشور اقدام به واردات شيرخشک مي کنند و از طرف ديگر با اجراي قانون منع صادرات شيرخشک بازارهاي صادراتي کشور را در کشورهاي نظير افغانستان و عراق از بين مي برند.

وي خواستار بازنگري مجدد در قانون منع صادرات شيرخشک شد و اظهار داشت: توليدکنندگان شيرخشک در ايران به سختي توانسته بودند بازارهاي نسبتا خوبي را در عراق و افغانستان به دست آوردند که با ادامه سياست منع صادرات شيرخشک اين تلاش ها و هزينه هاي انجام شده بر باد مي رود./عب
برچسب ها: شیرخشک ، تولید ، قوطی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار