باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در گفتگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو بار دیگر حمایت خود را از رژیم اسرائیل اعلام کرد. کمک های آمریکا به رژیم صهیونیستی، لطفی فراموش نشدنی نامیده شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد.
The white House سایت کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد: باراک اوباما طی مکالمه تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: "کشورش حق دفاع اسرائیل از خود را یک حق مسلم می داند."
کاخ سفید خلاصه ای از مکالمه تلفنی اوباما و نتانیاهو را اعلام کرد. باراک اوباما ضمن اظهار تأسف خود از کشته شدن شهروندان فلسطینی و اسرائیلی (که در واقع همان اشغالگران قدس هستند)، از حق رژیم صهیونیستی مبنی بر دفاع از خود حمایت کرد.

نتانیاهو که آغازگر مکالمه تلفنی بود، قدردانی عمیق خود را از حمایت های آمریکا و سرمایه گذاری این کشور در ساخت گنبد آهنین و سیستم خمپاره انداز رژیم صهیونیستی ابراز داشت.
بنیامین نتانیاهو کمک های آمریکا در توسعه سیستم گنبد آهنین و خمپاره انداز را جهت دفع حملات راکتی حماس و نجات جان شمار زیادی از یهودیان، لطفی فراموش نشدنی دانست.

یک مقام ارشد پنتاگون به خبرنگاران گفت: افزون بر اوباما، لئون پنتا وزیر دفاع آمریکا با همتای اسرائیلی خود ایهود باراک گفتگو کرد و از آخرین وضعیت نوار غزه و میزان پیشروی های اسرائیل، خبرهایی را جویا شد.
این دو مقام در دومین مکالمه تلفنی خود، مراحل افزایش فشارها و حملات را بررسی کردند.
همچنین دیگر مقامات رژیم صهیونیستی از جمله میخائیل اورن سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن روز شنبه به خبرنگاران گفت: "حملات هوایی این کشور (رژیم اسرائیل) به غزه از حمایت های آمریکا برخوردار است. آمریکا از تمام اقدامات اسرائیل برای حفاظت از شهروندانش (ساکنین اشغالگر قدس) در برابر ترور حماس پشتیبانی می‌کند."

درپی حمایت های آمریکا، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در 24 ساعته گذشته افزایش یافته است. بیمارستان ها و ساختمان های استراتژیک غزه و ده‌ها نقطه دیگر هدف بمباران جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفتند.
در چهار شبانه‌روز گذشته جنگنده‌های رژیم اسرائیل بیش از 800 بار برفراز باریکه غزه عملیات نظامی انجام داده‌اند. در این درگیری‌ها تاکنون 39 فلسطینی و 3 اسرائیلی جان خود را از دست داده و بیش از200 نفر نیز زخمی شده‌‌اند.

در مدت ‌زمان مشابه حماس نیز بیش از 600 راکت به سوی اسرائیل پرتاب کرد. رژیم اسرائیل 75 هزار نیروی ذخیره خود را در پی جواب های کوبنده حماس فراخوانده است.

برچسب ها: غزه ، صهیونیست ، آمریکا ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار