لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه وارد فلسطین اشغالی شد تا برای برقراری آتش بس بین رژیم صهیونیستی و گروه های مسلح فلسطینی در نوار غزه، حمایت فرانسه را اعلام کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ فابیوس به خبرنگارانی که وی را در این سفر همراهی می کنند گفت :  در حمایت ما از مسئله فلسطین تردیدی وجود ندارد و در عین حال ما با اسرائیلی ها نیز در ارتباط هستیم. ما تقریبا تنها کشوری هستیم که چنین موضعی داریم. ما با دو طرف گفتگو می کنیم و دو طرف نیز ما را به رسمیت می شناسند. ما خواهان برقراری صلح هستیم.

 وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد فابیوس در سفر یک روزه خود با مقامات اسرائیلی و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد  سفر فابیوس که با مشورت شرکای منطقه ای بین المللی انجام می شود، فرصتی خواهد بود تا وی با شیمون پرز و بنیامین نتانیاهو رئیس جمهور و نخست وزیر اسرائیل گفتگو کند. وی همچنین قرار است با ایهود باراک و آویگدور لیبرمن وزیر دفاع و وزیر امور خارجه اسرائیل دیدار کند.

منابع پزشکی فلسطین و اسرائیل اعلام کردند از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در روز چهارشنبه، پنجاه فلسطینی از جمله نه کودک و همچنین سه اسرائیلی کشته شده اند. این در حالی است که بیش از چهار صد و پنجاه فلسطینی و هجده اسرائیلی زخمی شده اند.
برچسب ها: فابیوس ، غزه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار