خشونت و جنایات سازمانهای جنایی و باندهای قاچاق مواد مخدر در برزیل به طور بی سابقه ای افزایش یافته و نگرانی های جدی در خصوص توان این کشور در برگزاری جام جهانی فوتبال و بازیهای المپیک ایجاد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون فرانسه ؛ در ایالت سائو پولو خشونتهای تبهکاران علیه ماموران پلیس به طور بی سابقه ای بالا گرفته است.یکی از ماموران زن پلیس که مادر سه فرزند بود در برابر خانه اش و جلوی چشمان یکی از دخترانش به ضرب گلوله به قتل رسید.

سائو پولو به سبب خشونتهای فزاینده شهری شهرت پیدا کرده است.دیلما روسف رئیس جمهور برزیل پیشنهاد کرده است به منظور آرام کردن این شهر ارتش وارد عمل شود.

مارسلو فرانسیسکنی افسر پلیس گفت :  ما در سائوپولو برای امنیت عمومی به ارتش نیاز نداریم زیرا نظامیان برای چنین ماموریتهایی آموزش ندیده اند. نیروهای پلیس و کارمندان دولت برای مبارزه با چنین جنایاتی صلاحیت دارند.

در سال 2012 نود و هشت مامور پلیس در سائوپولو کشته شدند که اکثرشان در حملات کمینی جان خود را از دست دادند. این تنشها بین پلیس و باندهای تبهکار وابسته به قاچاق مواد مخدر بالا گرفته است. پس از هر سرکوب پلیسی جنایتی دیگر روی می دهد و پس از هر جنایت سرکوب پلیسی بیشتر می شود. طی یک هفته گذشته، سائوپولو صحنه چند مورد تیراندازی، آتش سوزی اتوبوس و مرگ پنجاه نفر بوده است.

یکی از شهروندان برزیلی گفت : مسئولان امنیتی هرگز به این مسائل توجه نکرده اند. آنان تصور می کنند با مامور پلیس بیشتر اوضاع بهتر می شود در حالی که هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

یکی دیگر از برزیلی ها افزود: ما واقعا می ترسیم. به نظرم باید بسیج شویم زیرا بیش از دیگران رنج و عذاب می کشیم. ما میان دو درگیری یعنی درگیریهای پلیس و سازمانهای جنایی که هر روز بزرگتر می شوند گرفتار شده ایم.

در حالی که قرار است برزیل یک سال و نیم دیگر میزبان جام جهانی فوتبال باشد این پرسش مطرح شده است که آیا این کشور می تواند امنیت را تامین کند یا نه. در سال دوهزار و شش باندهای جنایی طی چند روز دویست نفر را در سائو پولو کشتند و این شهر بیست میلیون نفره را چندین روز فلج کردند.
برچسب ها: خشونت ، ناامن ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار