ميزان تخليه و بارگيري محمولات ريلي در هفت ماهه سال جاري، بالغ بر 8 ميليون و392 هزار و 641 تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 16 درصدي برخوردار شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، مدير کل راه آهن هرمزگان با اعلام اين مطلب افزود: رشد بارگيري محمولات مواد معدني، کانتينر، مازوت از دلايل اصلي اين مسئله به شمار مي آيد.
 
شاکري با بيان اينکه اين ميزان بار توسط 136 هزار و 832 دستگاه واگن جابجا شده تصريح کرد: در اين زمينه نيز، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 13 درصد رشد داشته ايم.
 
وي در خصوص ميزان ترانزيت ريلي در هفت ماهه سالجاري گفت: در اين مدت بالغ بر 349 هزار و 660 تن ترانزيت صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 13 درصدي محقق شد.
 
 اين مقام مسئول اظهار داشت: به عنوان نمونه طي هفت ماهه سالجاري در زمينه تخليه و بارگيري به ترتيب 94 و 98 درصد از اهداف و برنامه هاي مدنظر جامه عمل پوشيد.
 
مديركل راه آهن هرمزگان افزود: هم اکنون تنها سيستم موجود در منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس که بصورت واگن برگردان با ظرفيت اسمي 300 واگن در روز فعاليت دارد بدليل فرسودگي ماشين آلات فقط با 200 واگن مشغول کار است.
 
شاکري با اشاره به اينکه حمل بار انبوه از جمله در بخش مواد معدني، محور اصلي فعاليت حمل و نقل ريلي بويژه در منطقه هرمزگان است تصريح كرد: تقويت اين ظرفيت و همچنين احداث پايانه نفتي در بندر شهيد رجايي، نقش موثري در انتقال ظرفيت مورد استفاده از شبکه جاده اي به ناوگان ريلي خواهد داشت. همچنين تحقق مسئله مذكور، افزايش ايمني حمل و نقل جاده اي و كاهش حوادث رانندگي در منطقه هرمزگان را به دنبال خواهد داشت./س
برچسب ها: تخلیه ، بارگیری ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار