دبیر انجمن فلزی و لوازم خانگی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: بازگشایی مجدد اسناد اعتباری ریالی در داخل، می تواند بسیاری از مشکلات بخش صنعت و معدن را حل کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان قاسمعلی جباری تصریح کرد: بانک ها اسناد اعتباری داخلی را به دستور بانک مرکزی ملغی کرده اند و این مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است و آنها باید وجه کالا را نقد پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها هم مشکلاتی را به وجود آورده، بیان کرد: با مدیریت صحیح در داخل می توانیم از این شرایط گذر کنیم.

جباری درباره اسناد اعتباری خارجی تشریح کرد: در گذشته بخشی از این اسناد اعتباری با چک و سفته هم گشایش می یافتند اما در حال حاضر باید هزینه ها به صورت نقد پرداخت شود.

علاوه بر آن 30درصد مبلغ اعتبار هم به عنوان ضمانت برگشت کالا باید پرداخت شود که افزایش قیمت کالا را به دنبال دارد، در این صورت قدرت خرید مردمی که درآمد ثابت دارند پایین می آید.

جباری با اشاره به اولویت بندی کالاهای وارداتی در دریافت ارز مرجع، گفت: این کار نیاز به نظارت را بیشتر می کند چراکه علاوه بر احتمال ایجاد رانت، سبب خواهد شد تا خدمات فقط به بعضی از کالاها و تولیدکنندگان برسد؛ بازار ارز را هم به سمت چند نرخی شدن پیش می برد.

وی ادامه داد: از طرفی ارز مبادلاتی هم گران است و تامین نقدینگی را برای تولیدکننده مشکل می کند که امیدوارم راهی برای برون رفت از این بن بست پیدا شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.