وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز مهمترین امر به معروف ما تبعیت از رهبری است که باید این تبعیت را در رفتار و گفتار خود شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا حاجی بابایی در همایش شوراهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه، سازمان و موسسات دولتی و غیردولتی که امروز برگزار شد با بیان اینکه در نظام هستی چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد گفت: هر چه که هست در موضوع مهم امر به معروف گنجانده شده است .

وی افزود: قدم برداشتن امام حسین (ع) در عاشورا برای امر به معروف بود.

حاجی بابایی ادامه داد: جایگاه عاشورا در تاریخ به گونه ای است که تمام انسان ها و تاریخ می توانند آن را به طور کامل در قالب یک سو همه زیبایی و یک سو همه زشتی مورد مشاهده قرار دهند.

وی گفت: درسی که انسان باید از مکتب عاشورا بگیرد آن است که فردایش با امروز متفاوت باشد و در این صورت است که می تواند فرد را عزادار انام حسین (ع) دانست.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: امام حسین (ع) کاری را در کربلا کرد که نهایت امر به معروف و نهی منکر را به تصویر کشید و اگر کربلا نبود چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

حاجی بابایی افزود: حرکت امام حسین (ع) در عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی گفت: انسان باید بکوشد هر روز نسبت به گذشته خود رشد داشته باشد و از فرصت های خدمت گذاری استفاده کند.

حاجی بابایی بیان داشت:امر به معروف و نهی از منکر باید امر عمومی و فراگیر باشد و روزی که در جامعه ما امربه معروف و نهی از منکر نباشد انقلاب ما نمی ماند.

وی ادامه داد: امروز در جامعه هیچ منکری بالاتر از این نیست که کسی کاری انجام دهد که موجب تضعیف نظام شود و ستون امر به معروف و نهی از منکر نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی امر به معروف را دستگیره ایمان دانست و اظهار داشت: امروزه در جامعه کسی نمی تواند امر به معروف کند مگر که عشق به خدا داشته باشد.

وی ضمن اشاره به شهادت مردم بی دفاع لبنان و سوریه و فلسطین گفت: این نشان از این است که امروز باری دیگر عاشورا تکرار می شود.

حاجی بابایی با تاکید بر محبت و مهرورزی که درسی از مکتب امام حسین است ادامه داد: باید در انجام امور از عاشورا و جبهه های هشت سال دفاع مقدس به نقطه اتصال جمهوری اسلامی ایران با عاشورا است مدد بگیریم.

وی افزود: عاشورا 2 چهره خندان و گریان داشت و ما باید کاری کنیم تا به حالت خندان عاشورا برسیم که این با درک و درایت و شعور محقق می شود.

حاجی بابایی گفت: امروزه مشخص شده که محور جهان اسلام کیست و چون ایران محور جهان اسلام است دشمنان به دنبال این است که بین ایران به عنوان یک کشور امر به معروف و جهان اسلام و سوریه را خراب کنند.

حاجی بابایی خاطر نشان کرد: امروز مهمترین معروف ما تبعیت از رهبری است و مسئولان ما باید فکر کنند در نوع رفتارشان همراه با قدرت و عدالت و همراه با سیاست و مشروعیت و همراه با آزادی و مسئولیت و همراه با تبلیغ حقیقت را در نظر بگیرند و امر به معروف را در پیش گیرند./ف

برچسب ها: عاشورا ، مکتب ، معروف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار